Re: Memorandum Warpmana

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 22:06:26 MET DST

On Sat, 17 Oct 1998 17:30:59 +0200 (CEST), Lech Wiktor Piotrowski
wrote:

>Czepiam się, ale jest to Calder (caldera sprzedja linuxa...)

Hi,

Uwaga słuszna, firma to Ona, więc kogo? czego? Calderę, albo Calder,
jak w tym przypadku.

>Jakie nowe ręce??? Teamerzy nie przejawiają prawie żadnej inicjatywy, a myślałem,
>że będzie to praca wspólna... Niestety, nie dam rady sam robić stron i zajmować się
>paroma innymi rzeczami związanymi z Teamem, a nikt z teamerów nie ma ochoty
>pomóc...

Ooooo, to brzmi groźnie..:-((((( Rozumiem, że każdy chce zarobić, niema
czasu, itp. Są jednak tacy co piszą programy do OS/2, co oznacza, że
komuś chce się coś robić.

Czy zdanie powyższe oznacza zakończenie działalności TeamOS/2 Polska?
Albo karne wypisy? :-)

>Hmm, można się zastanowić, ale kto się zaoferuje zrobić coś takiego? Ja firmy nie
>mam...

>Jak planujesz podzielenie tej pracy? Każdy chce chyba pisać o wszystkim, co mu do
>głowy przyjdzie. Ja na Teamie tylko linki moge dawać...

Ech, nie jest tak źle. Niech Marek pilnuje adresów, to ja tego nie będę
musiał robić, a zajmę się czymś innym, np. wyszukiwaniem ciekawaych
tematów albo np. tłumaczeniem jakieś strony, chociażby Warp-X, jak to
kiedyś robiłem. Może jednak dadzą się koledzy namówić na podział
tematyczny z serwerem TeamOS/2 Polska jako głównym źródłem info z
odsyłaczami do stron tematycznych? A może ktoś ma inne propozycje?

>Taaa.... Już słałem dwa maile do NASKu i zero odpowiedzi.... Wygląda na to, że
>będzie trzeba zapłacić...

>Moment, moment... Jeśli jesteś teamerem, to wiesz o co chodzi, a ja nie mam
>obowiązku ujawniać rzeczy (i robić nadzieji), które są jeszcze nie załatwione...

Dlatego właśnie napisałem bardziej ogólnikowo, aby nikogo nie obrazić i
nic bez zgody zainteresowanych nie ujawnić. Przepraszam więc
wszystkich, którzy nie zrozumieli "o co biega". Ale mam zastrzeżenia
wobec rozpraszania wysiłków.

>Można narobić dużo szumu, jednak wybacz, ale nie będę zdawał sprawozdania z
>tego, co jest dopiero w zamyśle, lub w "konstrukcji"...

Niepotrzebnie się unosisz ambicją. To nie chodzi o spowiadanie się, bo
tak przeczytałem Twoje zdanie, ale sprawozdanie z wyników działania
TeamOS/2. Powinieneś to zrobić i to publicznie. Jeśli jest to nasza
organizacjia (hm...?) to mamy prawo wiedzieć co TeamOS/2 zdziałał i
chce zdziałać. A na razie wygląda na to, że utożsamiasz się z
Organizacją i wszelkie uwagi przyjmujesz zbyt jednoosobowo. Chociaż
wcale Ci się nie dziwię, po tym jak napisałeś, że mało kto chce coś dla
TeamOS/2 zrobić...

>A co do planów, to są one prawie żadne, ponieważ, jak już napisałem, teamerzy
>wykazują prawie 0 inicjatywy...

No to, już zaczęliśmy.

>Jednak jakieś plany są - przede wszystkim rozwijanie stron WWW i we wszelaki
>możliwy sposób "prezentowanie" i rozpowszechnianie OeSa. Team już nakłonił pare
>osób... Może nakłoni więcej...
>
>Do tego dochodzi jedna niespodzianka, która już w zasadzie niespodzianką nie jest...
>Napisze o wszystkim, jak już będzie na 100%

W przypadku niespodzianki jestem za trzymaniem info w tajemnicy, bo co
to byłaby za niespdzianka, no nie? Ale to jest ten jeden wyjątek w
otwartej działalności TeamOS/2 Polska, na który się zgadzam.

>Reklama ta jest w interesie wszystkich polskich użytkowników OS/2, więc róbcie, co
>możecie :))) Kontakty z prasą może załatwiać pare osób (w tym ja), ale najlepiej,
>żebyśmy się nie "powtarzali", czyli żeby każdy pisał, co zrobił :)

No więc, o to właśnie mi chodzi, aby każdy z nas wiedział co ma
robić!!!! Chcesz do prasy pisać? Pisz!
W tym czasie może napiszę kilka słów o czymś innym i już będzie więcej
tekstów do przeczytania np. dla początkujących.

>Jest strona apps, a na niej prawie całe oprogramowanie polski, które znam... Zresztą
>co to znaczy oprogramowanie??? MAmy tylko jeden większy program: Warp CD
>Copy.

Nieprawda, jeśli czytasz PC Magazine Po Polsku, to wiesz, że Krzysztof
Barteczko stworzył wiele ciekawych programów. Są też programy
komercyjne. Ale może ktoś z nas sprawdza już programy Javowe, jak
działają na OS/2? A takich programów jest w kraju coraz więcej. Warp ma
być platformą Javową, czyż nie?

>Właśnie, razem. Tylko jak? Org może za darmo chyba jedynie NASK załatwić, a do
>niego ciężko słać zbiorowe maile. Tak jak już wspomniałem, chyba niedługo kupię tę
>domenę.

Znowu powtarzasz jakby ten sam błąd. Czy masz jakieś trudności? Czy
szukałeś innych dojść? Kto z nas wie o tym co już załatwiłeś? Na jakie
bariery trafiłeś? Ile kosztuje załatwienie domeny? Czy mamy się złożyć?
Ile?

>Owszem, takie były początkowe założenia, ale nie za bardzo to wychodzi.
>Przypominam poza tym, że realnego istnienia Teamu to jest dopiero 1.5 miesiąca (bo
>wakacji można nie liczyć) a to nie dużo, jeszcze się wszystko rozkręca...

Niemogę się pozbyć jednak złośliwości :-) - raczej przekręca, sądząc z
tego co napisałeś i wyników.

>To by było świetne (jakby w ogóle ktoś sie podjął napisania jakiegoś tekstu na
>Teama). JA niestety WarServera nie mam...

Ale też serwerowców Ci u nas jak mrówków! :-)) Czy ktoś się odważy? A
propos tekstów, z przyjemnością przekażę własne o REXX i EPM, które
trzymam na WARP 4ever w dwóch językach. Łatwiej mi będzie pisać dla
TeamOS/2 niż dla siebie.

Druga rzecz, myślę, że Lupus (i inne Wydawnictwa) nie będzie miał nic
przeciwko gdy poprosimy o stare teksty na temat Warpa. Pisał Tomek
Stelmaszczuk, Jan Stożek, trochę ja, jeszcze paru innych kolegów, więc
jest tej masy tekstowej i specjalnie nie zestarzałej. A przychodzą nowi
użytkownicy i byłoby jak znalazł. To kolejna propozycja.

Tyle tylko, że kolejna ad hoc, a tu trzeba się zastanowić nad pewnym
programem lub ramami działania TeamOS/2. Tylko, że jak będziesz
wszystko trzymał w tajemnicy albo tworzył niespodzianki ;-)), to się to
znowu rozmyje w tradycyjnych, polskich warunkach obiektywnych.

Cześć, idę zjeść (kolację).
Warpman

--
Przemysław Pawełczyk (Warpman)    Freelance journalist