Re: Memorandum Warpmana

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (teamos2_at_calder.com.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 23:07:59 MET DST

On Sat, 17 Oct 1998 21:09:15 +0200 (CEST), Przemysław Pawełczyk wrote:

>Uwaga słuszna, firma to Ona, więc kogo? czego? Calderę, albo Calder,
>jak w tym przypadku.

Ja w sumie mówiłem zawsze o Calderze nieprawidłowo, bo w osobie męskiej :)

>Ooooo, to brzmi groźnie..:-((((( Rozumiem, że każdy chce zarobić, niema
>czasu, itp. Są jednak tacy co piszą programy do OS/2, co oznacza, że
>komuś chce się coś robić.

Bez wątpienia. Przykładem są strony o OS/2 w Polsce i działalność grupy ASUa.
Jednak Teamerzy prawie nic nie robią... I nie chodzi tu tylko o napisanie tekstu, ale o
pomysły :) Bo z tym jest największy problem. Ja zawsze mam kupe pomysłów, zanim
nie zaczne ich wykonywać. Później zapominam :(( :)

Można zacząć się bawić w roździelanie tematyczne, tylko, że to raczej nie ma szans
bytu - nie jestem w stanie płacić za artykuły :) (może kiedyś...), a jeżeli nie będzie to
zorganizowane ściśle, to nie ma co dzielić...

>Czy zdanie powyższe oznacza zakończenie działalności TeamOS/2 Polska?
>Albo karne wypisy? :-)

Bez przesady... Zdanie to oznacza jedynie, że nie można (a w zasadzie można, a
nawet trzeba, ale...) wymagać tego, czego wymagasz... W sumie "powołałem" radę
Teamu jako tych, co pomogą w "rządzeniu" :)) Jednak rada robi tyle samo, co reszta...

>Ech, nie jest tak źle. Niech Marek pilnuje adresów, to ja tego nie będę
>musiał robić, a zajmę się czymś innym, np. wyszukiwaniem ciekawaych
>tematów albo np. tłumaczeniem jakieś strony, chociażby Warp-X, jak to
>kiedyś robiłem. Może jednak dadzą się koledzy namówić na podział
>tematyczny z serwerem TeamOS/2 Polska jako głównym źródłem info z
>odsyłaczami do stron tematycznych? A może ktoś ma inne propozycje?

W porządku, zrobie przegląd osobisty polskich stron o OS/2 i pododaje do nich linki
na Team przy tematach róznych (np. sam robie dział dla początkujących, itd...)

STĄD MAM OGROMNĄ PROŚBĘ - CZY MOGLIBYŚCIE MI WYSŁAĆ ADRESY
POLSKICH STRON O OS/2? NA PEWNO NIE MAM WSZYSTKIEGO WE WŁASNYCH
ZBIORACH...

> [...]
>wszystkich, którzy nie zrozumieli "o co biega". Ale mam zastrzeżenia
>wobec rozpraszania wysiłków.

>Niepotrzebnie się unosisz ambicją. To nie chodzi o spowiadanie się, bo
>tak przeczytałem Twoje zdanie, ale sprawozdanie z wyników działania
>TeamOS/2. Powinieneś to zrobić i to publicznie. Jeśli jest to nasza
>organizacjia (hm...?) to mamy prawo wiedzieć co TeamOS/2 zdziałał i
>chce zdziałać. A na razie wygląda na to, że utożsamiasz się z
>Organizacją i wszelkie uwagi przyjmujesz zbyt jednoosobowo. Chociaż
>wcale Ci się nie dziwię, po tym jak napisałeś, że mało kto chce coś dla

W sumie staram się "spowiadać" ze wszystkiego członkom Teamu, ale może zaczne
to robić całkowicie na liście :)

>No to, już zaczęliśmy.

>W przypadku niespodzianki jestem za trzymaniem info w tajemnicy, bo co
>to byłaby za niespdzianka, no nie? Ale to jest ten jeden wyjątek w
>otwartej działalności TeamOS/2 Polska, na który się zgadzam.

:))))

>No więc, o to właśnie mi chodzi, aby każdy z nas wiedział co ma
>robić!!!! Chcesz do prasy pisać? Pisz!
>W tym czasie może napiszę kilka słów o czymś innym i już będzie więcej
>tekstów do przeczytania np. dla początkujących.

Pisz!!! :)

Do prasy (PCQ) napisałem chyba 3 teksty - niewiele, ale zawsze + jeden duuuzy do
CadCam Forum na temat Neona. Jestem raczej w stanie się zająć opisami
programów, a nie sprawami czystko technicznymi, typu REXX - tą działkę zosatwiam
innym, ale jestem w skłonny zrobić wszystko, co w mojej mocy, aby przekazać
(wszystkich) teksty o OeSie gazetom lupusowym.

Zresztą

>Nieprawda, jeśli czytasz PC Magazine Po Polsku, to wiesz, że Krzysztof
>Barteczko stworzył wiele ciekawych programów.
Prfawde mówiąc czytam od czasu, do czasu, a powinienem regularnie. Jest to wynik
pewnych kłopotów organizacyjnych :)) Chyba zaprenumeruje :)

Nie wiem więc nic o programach pana Barteczko pod OS/2, jeśli ktoś mógłby mnie
oświecić, będę bardzo wdzięczny.

>Są też programy
>komercyjne. Ale może ktoś z nas sprawdza już programy Javowe, jak
>działają na OS/2? A takich programów jest w kraju coraz więcej. Warp ma
>być platformą Javową, czyż nie?

To jest pomysł!!! Można zainteresować krajowych programistów javowych OeSem!
Jak ktoś się rzetelnie zajmie tą platformą, to jest to możliwe. Gdyby TeamOS/2
zaistniał także jako serwis o programach Javowych (z wyróznieniem OS/2,
oczywiście), możnaby zyskać dużo więcej OeSowców!!!

Jak ktoś może, to niech pisze!

>Znowu powtarzasz jakby ten sam błąd. Czy masz jakieś trudności?

Brak odpowiedzi od Nasku...

> Czy
>szukałeś innych dojść?
W sumie nie wiem, od czego zacząć...

>Kto z nas wie o tym co już załatwiłeś?
Nic nie załatwiłem, jest to cały czas w sferze prób. Niestety mam 0 doświadczenia w tej
dziedzinie...

> Na jakie
>bariery trafiłeś? Ile kosztuje załatwienie domeny?

Tylko 150 zł, ale liczyłem na darmową, jednak chyba tracę cierpliwość :)

>Czy mamy się złożyć?
Byłoby miło :)
>Ile?

Zależy, ile osób by się składało...

>Niemogę się pozbyć jednak złośliwości :-) - raczej przekręca, sądząc z
>tego co napisałeś i wyników.

Liczę ciągle, że jak uda mi się załatwić pare rzeczy związanych z Teamem na
zewnątrz, to się teamerzy zmobilizują...

>Ale też serwerowców Ci u nas jak mrówków! :-)) Czy ktoś się odważy? A
>propos tekstów, z przyjemnością przekażę własne o REXX i EPM, które
>trzymam na WARP 4ever w dwóch językach. Łatwiej mi będzie pisać dla
>TeamOS/2 niż dla siebie.

Byłoby miło :)

>Druga rzecz, myślę, że Lupus (i inne Wydawnictwa) nie będzie miał nic
>przeciwko gdy poprosimy o stare teksty na temat Warpa. Pisał Tomek
>Stelmaszczuk, Jan Stożek, trochę ja, jeszcze paru innych kolegów, więc
>jest tej masy tekstowej i specjalnie nie zestarzałej. A przychodzą nowi
>użytkownicy i byłoby jak znalazł. To kolejna propozycja.

Poproszę o te teksty, jeśli je gdzieś znajdą, to umieszcze :)

>Tyle tylko, że kolejna ad hoc, a tu trzeba się zastanowić nad pewnym
>programem lub ramami działania TeamOS/2. Tylko, że jak będziesz
>wszystko trzymał w tajemnicy albo tworzył niespodzianki ;-)), to się to
>znowu rozmyje w tradycyjnych, polskich warunkach obiektywnych.

Oczywiście. Poza jedną, którą lada dzień ujawnie, nie mam rzadnych.

Póki co moje działanie ogranicza się do stron i wydawnictwa Lupus...

|Lech Wiktor Piotrowski |
|TeamOS/2 Poland Webmaster |
|www.calder.com.pl/TeamOS2/ |
|OS / 2 = Win ^ 98 <=> Win > 1 |