Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 17:13:40 MET DST

On Mon, 12 Oct 1998 15:19:45 +0200 (CEST), Arkadiusz Podgorski wrote:

> [...]
>klepnac enter i dowiedziec sie wszystkiego, co chce, zrobic wszystko, co chce.
>os/2 jest swietny, jezeli robi sie cos "doraznego" - jednostkowa operacje
>(probowales za pomoca okienek settings zmienic atrybuty read-only tysiacowi
>plikow na raz? ja probowalem :( otworzylem folder, zaznaczylem wszystkie,
>kliknalem prawym, "ustawienia" i... zamykalem, zamykalem, zamykalem... :))
>w linuksie operacje zlozone latwo pisze sie w jezyku powloki (wiem, ze mozna
>uzywac basha, czy tcsh na osa - ale to nie to...), odpala i z glowy. za godzine
>bedzie. bez potrzeby pisania skryptow w rexxie.

Protestuję!!!

W konkretnym przypadku bezmyślność była podstawą działań. Ale to Twoje
zmartwienie. ;-) W sposób opisany powyżej też się bawiłem. Ale REXX
można traktować jako język powłoki i na dodatk zrozumiały dla
normalnych ludzi, a nie nawiedzonych proroków, czy wiecznych akademików
(unixowców, tych od palcóweczek w znakowym okienku vel powłoki).

A na dodatek są prgramy, które takimi zamianami atrybutów zajmują się w
tle (w przelocie ;-) ), bez potrzeby pisania w języku powłoki.

>nie chce wywolywac dyskusji o wyzszosci jednego systemu nad drugim, bo nie
>o to mi chodzi.

Ha, Już wywołałeś.

>po prostu chcialbym, zeby kiedys oba sie zmiksowaly tak, zeby

NEVER! Kto w Boga wierzy!

>najlepsze cechy obu pozostaly. z os/2 najlepszy interfejs graficzny, jaki
>istnieje i ea, z linuksa prostota systemu.

<Tu jęknąłem>. Widziałem pracę linuxowca w heterogenicznym systemie i
problemy z czcionakami, polskimi literkami, aplikacjami i cholera wie
czym jeszcze. Jak to ma być system szczycący się prostotą, to ja jestem
biskupem. Może jestem ograniczony, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić
rekompilacji jądra OS/2 i nie chcę tego robić nigdy w życiu!!!

A nawiasem pisząc KDE miał być OSowym WPSem, ale chyba nie będzie.
Kiedy czytałem o tym projekcie i jego cechach wyglądał na wypisz
wymaluj OS/2 i WPS. Ale po Waszych wypowiedziach już wiem, że nie
będzie.

>latwosc zmian w locie. cechy typowe dla unixa.

Ekhm <kaszel>, za słabo znam Unix (jeśli w ogóle), ale coś mi tu
brzydko pachnie i niech w tzym temacie podyskutuje ktoś mocniejszy.

Warpman,
Przemek

Przemysław Pawełczyk (Warpman) Freelance journalist
Os. Centrum B 1/89 Phone +48 12 642-13-00
31-927 Kraków mailto:warpman_at_friko5.onet.pl
Poland http://friko5.onet.pl/kr/warpman/