Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Arkadiusz Podgorski (wodzu_at_softomat.com.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 17:30:33 MET DST

Wojciech Gazda <gazda_at_fema.krakow.pl> wrote:
: Arkadiusz Podgorski wrote:

to nie ja wrote!
:> : a ludziom sa potrzebne raczej aplikacje rozszerzajace uslugi desktopu,
:> : nie zas aplikacje korzystajace z uslug interface graficznego. a w tym
:> : kierunku niestety ida wszystkie windows managery na unixy. bueee ;(
:> : chociaz jesli chodzi o KDE, to jest iskra nadziei. gdzies tam pisalo
:> : w readme, ze byc moze osiagna mozliwosci desktopu z OS/2 .
ja wrote to:
:> nie wiem, jak wy, ale ja, przynajmniej na razie, nie za bardzo lubie to cale
:> kde. jest jakies takie... siekiera ciosane. ;)
: Prawie wszystko w Linuxie jest jakieś takie siekierą wyciosane. Nie
: widziałem KDE, ale widziałem Open Look-i na QNX-ie oraz fvwm na Linux-ie
: i wrażenie podobne - epoka średniego Windows 3.1 (pod względem
: interfejsu graficznego i obiektowości rzecz jasna!).

zgadzam sie, ze wiekszosc window managerow do X jest po prostu zgrzebna, ale
to konsekwencja tego, ze traktowane sa podrzednie - istotniejszy jest fakt,
ze to dziala, niz to, jak wyglada. :)
swoja droga jest wiele wm, ktore wygladaja calkiem ladnie.

: Aby wyszło to na ludzi musielibyśmy programowaniem tego zająć się my
: OS-owcy - dla przeciętnych użytkowników Linuxa WPS i SOM to nie ten
: poziom abstrakcji.

widzisz, uzywam obu tych systemow rownorzednie - kazdy jest inny i kazdy
nadaje sie do czegos innego. oczywiscie "lepiej", bo i w jednym i w drugim
mozna zrobic to samo. w osie wszystko sobie moge "wymyszkowac", wszystko jest
obiektowe, jest ok. za to w linuksie moge sobie napisac polecenie na dwa ekrany
klepnac enter i dowiedziec sie wszystkiego, co chce, zrobic wszystko, co chce.
os/2 jest swietny, jezeli robi sie cos "doraznego" - jednostkowa operacje
(probowales za pomoca okienek settings zmienic atrybuty read-only tysiacowi
plikow na raz? ja probowalem :( otworzylem folder, zaznaczylem wszystkie,
kliknalem prawym, "ustawienia" i... zamykalem, zamykalem, zamykalem... :))
w linuksie operacje zlozone latwo pisze sie w jezyku powloki (wiem, ze mozna
uzywac basha, czy tcsh na osa - ale to nie to...), odpala i z glowy. za godzine
bedzie. bez potrzeby pisania skryptow w rexxie.

nie chce wywolywac dyskusji o wyzszosci jednego systemu nad drugim, bo nie
o to mi chodzi. po prostu chcialbym, zeby kiedys oba sie zmiksowaly tak, zeby
najlepsze cechy obu pozostaly. z os/2 najlepszy interfejs graficzny, jaki
istnieje i ea, z linuksa prostota systemu. latwosc zmian w locie. cechy
typowe dla unixa.

--
nie moge dojsc, jak oni uzywaja wielkich liter.