Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Arkadiusz Podgorski (wodzu_at_softomat.com.pl)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 21:38:36 MET DST

Przemysław Pawełczyk <warpman_at_friko5.onet.pl> wrote:
: On Mon, 12 Oct 1998 15:19:45 +0200 (CEST), Arkadiusz Podgorski wrote:

:>widzisz, uzywam obu tych systemow rownorzednie - kazdy jest inny i kazdy
:>nadaje sie do czegos innego. oczywiscie "lepiej", bo i w jednym i w drugim
:>mozna zrobic to samo. w osie wszystko sobie moge "wymyszkowac", wszystko jest
:>obiektowe, jest ok. za to w linuksie moge sobie napisac polecenie na dwa ekrany
:>klepnac enter i dowiedziec sie wszystkiego, co chce, zrobic wszystko, co chce.
:>os/2 jest swietny, jezeli robi sie cos "doraznego" - jednostkowa operacje
:>(probowales za pomoca okienek settings zmienic atrybuty read-only tysiacowi
:>plikow na raz? ja probowalem :( otworzylem folder, zaznaczylem wszystkie,
:>kliknalem prawym, "ustawienia" i... zamykalem, zamykalem, zamykalem... :))
:>w linuksie operacje zlozone latwo pisze sie w jezyku powloki (wiem, ze mozna
:>uzywac basha, czy tcsh na osa - ale to nie to...), odpala i z glowy. za godzine
:>bedzie. bez potrzeby pisania skryptow w rexxie.

: Protestuję!!!

a protestuj. zostaniesz przystosowany. :))

: W konkretnym przypadku bezmyślność była podstawą działań. Ale to Twoje

nie bezmyslnosc, tylko wrodzona namietnosc do parzenia sobie palcow ;))
tak naprawde plikow nie bylo tysiac, tylko kilkanascie... :)

: zmartwienie. ;-) W sposób opisany powyżej też się bawiłem. Ale REXX
: można traktować jako język powłoki i na dodatk zrozumiały dla
: normalnych ludzi, a nie nawiedzonych proroków, czy wiecznych akademików
: (unixowców, tych od palcóweczek w znakowym okienku vel powłoki).

zle trafiles... nigdy nie twierdzilem, ze jestem normalny :)

: A na dodatek są prgramy, które takimi zamianami atrybutów zajmują się w
: tle (w przelocie ;-) ), bez potrzeby pisania w języku powłoki.

a po co mi milion programow, kazdy do jednej operacji, jezeli tak naprawde
kazdy z nich robi _tylko_ sekwencje operacji systemowych? dlaczego uwazasz,
ze nie jest lepiej wywolac taka sekwencje samodzielnie? po co mi
polfunkcjonalne protezy? po co mi takie programiki, ktorych bede mial setki,
a ktorych nazw nie bede pamietal lub beda mi sie stale mylic? tylko mi nie
radz, zebym sobie dla kazdego porobil ikonke na desktopie. 1280x1024 nie
starczy. :)

:>nie chce wywolywac dyskusji o wyzszosci jednego systemu nad drugim, bo nie
:>o to mi chodzi.

: Ha, Już wywołałeś.

no wlasnie widze. jeszcze tylko znika nie bylo slychac :)

:>po prostu chcialbym, zeby kiedys oba sie zmiksowaly tak, zeby
: NEVER! Kto w Boga wierzy!

no, to skucha. jestem niewierzacy. i co teraz? zorganizujesz krucjate? :))

:>najlepsze cechy obu pozostaly. z os/2 najlepszy interfejs graficzny, jaki
:>istnieje i ea, z linuksa prostota systemu.

: <Tu jęknąłem>. Widziałem pracę linuxowca w heterogenicznym systemie i
: problemy z czcionakami, polskimi literkami, aplikacjami i cholera wie
: czym jeszcze. Jak to ma być system szczycący się prostotą, to ja jestem
: biskupem. Może jestem ograniczony, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić
: rekompilacji jądra OS/2 i nie chcę tego robić nigdy w życiu!!!

widzisz, jestem z wyksztalcenia informatykiem. kompilacja, to dla mnie cos
oczywistego - codziennosc, jak mycie zebow. zauwaz, ze w takim np. redhacie
w zasadzie mozesz kompilacji nie robic - rpm za ciebie zainstaluje to, co
chcesz. jadro moze bedziesz mial nie do konca optymalne dla twojego sprzetu,
ale dzialac bedzie. prostota systemow uniksowych polega na tym, ze skladaja
sie z malych klockow. kazdy z nich jest wyspecjalizowany w realizacji swoich
zadan. przez umiejetne wykorzystanie mozna osiagnac w zasadzie wszystko, co
mozna potrzebowac. od samego systemu, oczywiscie. aplikacje stricte uzytkowe
to inna bajka w tym wypadku.

: A nawiasem pisząc KDE miał być OSowym WPSem, ale chyba nie będzie.
: Kiedy czytałem o tym projekcie i jego cechach wyglądał na wypisz
: wymaluj OS/2 i WPS. Ale po Waszych wypowiedziach już wiem, że nie
: będzie.

moze i mialo, ale chyba im nie wyszlo... :) ja w kazdym razie nie jestem z
niego zbytnio zadowolony.

:>latwosc zmian w locie. cechy typowe dla unixa.
: Ekhm <kaszel>, za słabo znam Unix (jeśli w ogóle), ale coś mi tu
: brzydko pachnie i niech w tzym temacie podyskutuje ktoś mocniejszy.

w uniksie wszystko, poza dodaniem obslugi urzadzen do jadra mozna ustawic
bez potrzeby restartowania systemu (qnx pozwala nawet na zmiane jadra bez
restartu - to dopiero jazda bez trzymanki). siedzac w domu, polaczony modemem
z komputerem w pracy moge skonfigurowac (no, oprocz dzialania sieci :)) )
komputer w dowolnym miejscu internetu. nie przerywajac pracy osob tam
zalogowanych. nie podoba ci sie cos takiego? cos wspaniale antywindzianego :)

dwie uwagi:
1. poprzedz sygnaturke "-- ", to nie bede ci jej odsylal
2. ustaw w tym cudaku, ktorego uzywasz do newsow, zeby ustawial pole
referencji w naglowku, bo sie zle threadujesz.

: Przemysław Pawełczyk (Warpman) Freelance journalist
: Os. Centrum B 1/89 Phone +48 12 642-13-00
: 31-927 Kraków mailto:warpman_at_friko5.onet.pl
: Poland http://friko5.onet.pl/kr/warpman/

--
nie moge dojsc, jak oni uzywaja wielkich liter.