Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Fri 09 Oct 1998 - 20:03:17 MET DST

Choróbsko - znowu sobie przedwcześnie nacisnąłem kombinację klaiszy
"send" (to się nazywa CUA! ;-))) - stąd tamten niedokończony post.

Grzegorz Szyszl'o wrote:

> Wojciech Gazda <gazda_at_fema.krakow.pl> wrote:
>
> [co do wykopania os/2, wycinam. nie ma co komentowac. ibm lame]

> zauwazylem. probowalem popytac, jak sie rozwija projekt umieszczania dowolnie
> zdefiniowanych atrybutow rozszerzonych na partycji EXT2. wszyscy rownym
> glosem stwierdzili, ze jest to calkowicie zbyteczne. a to przeciez
> podstawowa rzecz, przed wprowadzeniem obiektowego desktopu.

        Z góry przepraszam za te off-topicowe dywagacje, ale ludzie od Linuxa
są dziwni i... bardzo dogmatyczni. Czegoś się nie da zrobić bo nie, a co
ważniejsze jest to bez sensu i zupełnie niepotrzebne.
        Przykład: kiedyś wtrąciłem na pl.comp.programming wzmiankę o funkcji
DosQueryFileInfo, która zwraca nazwę pliku na podstawie uchwytu. Z burzy
która się potem rozpętała wyszło, że w Linuxie jest to niemożliwe i
niepotrzebne.
        A najważniejszym argumentem Linuxowców było to, że OS/2 jest...
jednoużytkownikowy (w domyśle - chyba także jednozadaniowy) i tylko
dzięki temu taka funkcja może w nim chodzić (???).

> tak to teraz mniej wiecej wyglada ;(
>
> a ludziom sa potrzebne raczej aplikacje rozszerzajace uslugi desktopu,
> nie zas aplikacje korzystajace z uslug interface graficznego. a w tym
> kierunku niestety ida wszystkie windows managery na unixy. bueee ;(
>
> chociaz jesli chodzi o KDE, to jest iskra nadziei. gdzies tam pisalo
> w readme, ze byc moze osiagna mozliwosci desktopu z OS/2.

        Nastąpi to za 500 lat :-((( Występują tu niedostatki w ogólnym,
przyszłościwym projektowaniu _elastycznych_ aplikacji (wniosek po
lekturze specyfikacji GSDK - Geme Software Developers Toolkit na Linuxa)
- tworzy się zamknięty nierozszerzalny kod, który później podczas
kolejnej rozbudowy "przepycha" się niczym zatkaną rurę kanalizacyjną.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://asua.v-lo.krakow.pl       */