Masquarading

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (teamos2_at_calder.com.pl)
Data: Tue 22 Sep 1998 - 13:14:54 MET DST

Zabawilem sie ostatnio na mojej mini sieci (2 computery) w skonfigurowanie TCP/IP... I
udalo sie :) Widza sie nawzajem po TCP/IP. Nie ma jednak stalego lacza do internetu,
wiec postannowilem za pomoca Injoya stworzyc Masquarade... Tez sie udalo, ale
tylko w jedna strone....

Konfiguracja jest taka:

Komputer z modemem:
Adress IP: 10.0.2.1
W routingu: Net skierowany na 10.0.2.1

Komputer bez modemu:
IP: 10.0.2.2
W routingu: Default i Net skierowany na 10.0.2.1

Jak na komputerze z modemem uruchamiam Injoya, na na drugim moge sie laczyc do
Inetu. Natomiast jak na komputerze bez modemu uruchamiam Injoya (korzystajac z
portu szeregowego przez siec peer) t ona komputerze z modemem nie moge sie
laczyc do internetu...

I teraz pytanie: Czy da sie zrobic tak, zeby przy sytuacji nr.2 (Injoy na komputerze bez
modemu) dalo sie laczyc na komputerze z modemem?

Myslalem o skierowaniu routingu tak, ze na obu jest Deafult i Net, ale skierowane
"nakrzyz" na siebie.. Jestem zielony w TCP/IP, wiec uprzejmie prosze o pomoc....