Re: Masquarading

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 22 Sep 1998 - 15:44:28 MET DST

On Tue, 22 Sep 1998 09:31:11, teamos2_at_calder.com.pl (Lech Wiktor
Piotrowski) wrote:

> Zabawilem sie ostatnio na mojej mini sieci (2 computery) w skonfigurowanie TCP/IP... I
> udalo sie :) Widza sie nawzajem po TCP/IP. Nie ma jednak stalego lacza do internetu,
> wiec postannowilem za pomoca Injoya stworzyc Masquarade... Tez sie udalo, ale
> tylko w jedna strone....
>
> Konfiguracja jest taka:
>
> Komputer z modemem:
> Adress IP: 10.0.2.1
> W routingu: Net skierowany na 10.0.2.1
>
> Komputer bez modemu:
> IP: 10.0.2.2
> W routingu: Default i Net skierowany na 10.0.2.1

> [...]

        Zapętlą Ci się. W danym momencie IMHO możesz mieć tylko jedną otwartą
drogę na świat, chyba że OS-owy router realizuje jakieś OSPF-y czy coś
takiego. A więc dopóki nie masz połączenia zewnętrznego, wszystko jest
OK. Natomiast komputer, na którym jest uruchamiany Injoy jest
skonfigurować bardzo prosto, jeżeli ten dialer umożliwia odpalenie
skryptu lub programu po zestawieniu połączenia - w ten sposób będziesz
mógł dynamicznie przekonfigurować ten komputer. Pozostaje tylko
przywrócić stan pierwotny po rozłączeniu.

        BTW - czy nie prościej byłoby zarejestrować inJoya i wykorzystać
dial-on-demand?

--
Pozdrawiam,
Jan.