Re: Internet w sieci kablowej a systemy operacyjne

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_venus.wis.pk.edu.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 08:51:29 MET DST

In pl.comp.os.os2 Krzyœ <kgwardys_at_elka.pw.edu.pl> wrote:

> Coz moze oddolna inicjatywa pracowników Astercity wplynie na
> np. kierownika dzialu informatyki. hmm

> Pozdarwiam,
> Krzysztof.

Tak naprawdę, to AC by się nieźle wpakowało blokując dostęp dla innych
systemów operacyjnych. Cała zadyma wzięła się stąd, że modemy kablowe mają
cholernie dużą przepustowość (4 Mbps). POzwala to po zastosowaniu IP
masquaradingu na podłączenie jednego kompa ( i zapłacenie za niego)
podłączenie do niego kilku(nastu, -dziesieciu) następnych (już bez
opłaty). AC jest pazerne na forsę, więc chce tą możliwość zablokować.
Jednak nie biorą pod uwagę, że w tym kraju istnieje coś takiego jak
domniemanie niewinności, czyli mówiąc inaczej, jeżeli nie złapią mnie i
nie udowodnią, że robię coś nie tak, to nie mogą mnie ścigać. IMHO w
umowie powinni zaznaczyć wyraźnie, że nie wolno umożliwiać przesyłania
jakichkolwiek danych pomiędzy innym kompem a siecią AC i po sprawie. W
razie wykrycia i tak zbiorą kasę. Zresztą, na Windozę też się da napisać
masquaradę. I ciekawe co wtedy panowie z AC zrobią ;)

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 22) 6297910