Re: Dlugie nazwy na FAT(bylo: Re: karlik@polbox.com)

Autor: Grzegorz Szyszl/o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 15:13:48 MET

"Jan Stožek" <jasio_at_polbox.pl> wrote:

>Zgadza si=EA. WPS z tego korzysta (bodaj XCOPY te=BF... ale nie chce mi =
>si=EA w tej chwili sprawdza=E6), natomiast kernelowi
>nie chce si=EA sprawdza=E6 podczas operacji na pliku o kr=F3tkiej nazwie=
>, czy plik ma .longname (albo d=B3ug=B1 nazw=EA w
>HPFS, bo .longname jest chyba tylko dla FAT), czy nie. I ch=B3opaki jesz=
>cze si=EA reklamuj=B1 "Lepszy DOS ni=BF DOS,
>lepsze Windows ni=BF Windows". :/

longname jest w FAT i w HPFS . to bez znaczenia. otworz sobie folder,
i zmien nazwe obiektu. nastepnie nie zamykajac tego folderu, odpal
shella tekstowego i recznie instrukcja ren zmien nazwe pliku (tego obiektu).
od tego momentu plik ma nazwe1 ktora i tak jest dluga, oraz .longname
ktora jest wyswietlana w folderach.

ja taka toporna metoda sobie porobilem katalogi PUB :) mam je na kilku
partycjach. wiec z desktopu przemianowalem je najpierw na PUB-C PUB-D
PUB-E itd, a potem w oknach tekstowych wrocilem do pierwotnych nazw.
to jest fajne :) szkoda tylko ze z desktopu nie moge tak swobodnie manipulowac,
tylko musze modzic.

>:>Oczywi=B6cie dzia=B3a to tak d=B3ugo, jak korzystamy z systemu rozumie=
>j=B1cego
>:>atrybuty rozszerzone. Skopiowanie takiej dyskietki pod czystym DOS-em
>:>(kopiowanie woknie DOS nic nie psuje) powoduje utrat=EA informacji
>:>zawartych w EAS.
>
> Skopiowanie dyskietki te=BF nic nie popsuje. Natomiast skopiowanie z ni=
>ej plik=F3w - ju=BF tak. NB dlatego m.in.
>u=BFywam ZIP-a do przenoszenia plik=F3w pomi=EAdzy G95 i NT a OS-em. ;)

to sobie zalatw vfat.ifs :) ja tego jeszcze nie wyprobowywalem, ale
bede musial niedlugo to zrobic. zobacze jak dziala.