Problem - OS/2 + Duży dysk IDE

Autor: EMAN (Slawomir.Pawlowski_at_computerplus.com.pl)
Data: Fri 19 Dec 1997 - 18:27:09 MET

Cześć.

Chciałem zainstalować OS'a na moim nowym komputerze i mam dość "trywialny"
problem z założeniem partycji.
Dysk jest dość duży (4.3 GB - IBM DHEA Ultra DMA) i początkowo fdisk z OS/2
widział ten dysk niepoprawnie (bzdurne wielkości, śmiecie). Sytuacja
poprawiła się gdy zassałem od IBM'a patch z driverami do HD i CD-ROM'ów IDE
(idedeasd.exe). Dysk widać w miarę poprawnie ale założenie np. Boot
Manager'a czy innej partycji powoduje, że komputer przestaje się podnosić
(złe wpisy do boot sector'a które trzeba poprawiać narzędziami).
Nie ma problemów z zakładaniem partycji fdisk'iem z Linux'a czy przy pomocy
Partition Magic'a. Co z tego jak po próbie instalacji OS'a wszystko się
rozjezdża.
Płyta główna to Asus TX97 z kontrolerem Ultra DMA Intel PIIXIDE.
Uprzedzając ewentualne sugestie próbowałem już wyłączać Ultra DMA,
zmiejszać PIO Mode, używać driver'ów specjalnych do kontrolera itp.

Czy ma ktoś jakieś pomysły?
"Help me ObiWan Kenobi..." :-)

Sławek

Slawomir Pawlowski
ANICA SYSTEM S.A.Grupa Computer Plus, Lublin, Poland
Tel: +48 81 5332828, 5338484; Fax: +48 81 5332113
Mobile: +48 601 270083
mailto: Slawomir.Pawlowski_at_computerplus.com.pl
http://www.computerplus.com.pl