Re: Drivery a polskie literki

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_alf.ifj.edu.pl)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 06:47:22 MET

On Wed, 19 Nov 1997 04:01:37 +0100 (CET), Adam Plaszczyca wrote:

>Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie, jak to jest, że drivery do
>niektórych kart graficznych nie wyświetlają polskich znaków.
>O ile się orientuję ten problem dotyczy tylko czcionek systemowych (system
>monospaced i Helv bodajże). Czy to oznacza, że kroje tych czcionek zaszyte
>są w jakimś sterowniku, czy też w plikach zawierających kroje tych
>czcionek są różne wersje dla różnych stron kodowych i sterownik wybiera
>niewłaściwy wzorzec zanku.

        "Tak na babci oko" to dzieje sie tak, gdy sterownik
napisano dla wersji US, bez uwzglednienia standardow narodowych.
Inny problem: starsze drivery (np. niektore do Avance Logic)
zamiast Helv 8 dawaly System Monospaced. Mozna probowac rozwiazac
te problemy przywracajac oryginalny DSPRES.DLL; procedura jest w
Warpowisku i instrukcji do Merlina: najlepiej zboot-owac system,
Alt-F1 i pod Command Prompt-em napisac (o ile dobrze pamietam)

        unpack2 \os2\install\vga\vga /n:dspres.dll

lecz z wlasnego doswiadczenia wiem, ze nie zawsze pomaga.
Z Trident-ami (np. 9440, 8900 i 9000 sa O.K.) jest inna sprawa -
tam w ogole drivery sa walniete (moze to juz rozwiazali).

        Dlaczego tak sie dzieje? Nie znam sie na budowie wewnetrznej
driverow, lecz chyba maja gdzies domyslna konfiguracje i tak ustawiaja
po zainstalowaniu.

        Slawomir Stachniewicz.

| Slawomir Stachniewicz |
| mailto:stachnie_at_alf.ifj.edu.pl |