Re: Lotus SmartSuite 97 for OS/2 wersja polska

Autor: Przemyslaw Osocha (osocha_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Wed 06 Aug 1997 - 13:43:42 MET DST

nowam_at_pg.gda.pl (Mirek Nowakowski) wrote:

> [...]

>"uniwersalne", tzn. z możliwością ich wykorzystania w Lotus Notes. Może
>jeszcze tezaurus? ("Marzenia jak ptaki szybują po niebie. Jak nie pada. A
>jak pada, to nie szybują...").

>2. Filtry importowe i eksportowe umożliwiające międzyplatformową wymianę
>dokumentów bez utraty polskich "ogonków", a więc uwzględniające kodowanie
>CP852 i WCP1250. Niezbędna jest moim zdaniem koncertowa wymiana danych z
>MS Office oraz Corel Office. Zwracam uwagę na Excela i na problem
>właściwej obsługi makr pisanych w polskich i angielskich wersjach

W calosci popieram, mam tylko nastepujace uzupelnienia:
Z bardzo fajnym SmartSuite (zwlaszcza 123) non-stop mialem problemy z
PL literami w W311 byly inaczej w W95 inaczej. Dokumenty byly
nieprzenosne pomiedzy produktami tej samej firmy Lotus!
Wiec jesli mowa o filtrach, to dobrze byloby aby nowy SmartSuite
potrafil poprawnie importowac PL znaki ze swoich roznych starszych
wersji dokumentow.

>4. Zlokalizowane aż "do bólu" szablony dokumentów, "wizardy" oraz style.
>Faksy, życiorysy, listy itd. Myślę, że jeżeli chodzi o przygotowanie
>stylów, to warto sięgnąć do kilku "książek o książkach" w rodzaju
>"Poradnik redaktora i autora" Barbary Osuchowskiej czy wręcz do
>odpowiednich norm (służę wykazem najważniejszych).

Tak! Uwielbialem 123, za to ze mial template do Rachunku Uproszczonego
i rozliczenie kredytu bankowego! Niestety PL litery byly zle
zakodowane, a polska wersja kredytu liczyla niepoprawnie. Ale i tak
bylo swietnie!

Pozdrawiam
Przemek

    Przemyslaw Osocha E-mail: osocha_at_mech.pk.edu.pl
Cracow University of Technology al. Jana Pawla II 37
tel (+48+12) 480555 ext.3480 PL-31-864 Krakow, Poland