Re: OS/2 Peer & Samba

Autor: Krzysztof Murkowski (murek_at_ml.put.poznan.pl)
Data: Mon 26 May 1997 - 11:53:34 MET DST

Leszek Gerwatowski wrote:

> Pewnie tak ale one moga sie rowniez porozumiewac po NetBIOS-ie a nie po
> "NetBIOS over TCP/IP" a z samba na solarisie mozna sie poirozumiewac
> tylko przez to drugie.

W MPTS mam TCP/IP, NetBIOS over TCP/IP i NetWare Requester, wiec
OS/2 i win95 nie mogly sie porozumiewac po czystym NetBIOS'sie.

Wlasnie wykonywalem testy wg pliku DIAGNOSIS.TXT dolaczanego do
Samby i stwierdzilem, ze OS/2 nie odpowiada na requesty broadcastowe.
Na ponizsza komende (pokazanie za pomoca broadcastow) wszystkich
wlaczonych stacji odpowiadaly tylko win95, ze strony OS/2 glucha cisza.

# ./nmblookup -d 2 '*'

Broadcast i Netmask mam w OS/2 poprawnie skonfigurowany.

> Nie wiem czy czytales moj list ale sprawdz na wszelki wypadek plik
> /etc/hosts.allow na Solarisie (a jak uruchamiasz sambe na solarisie -
> przez inetd czy jako samodzielnego demona?) i wlacz tam sambe z
> maksymalnym debugiem.

Wszelki dostep dla stacji OS/2 jest wlaczony (zreszta na drugiej
partycji mam win95 z tym samym adresem). Sambe uruchamiam z inetd.conf.
Logi nic nie wykazuja.

--
Krzysztof Murkowski
mailto:murek_at_ml.put.poznan.pl