Re: OS/2 Peer & Samba

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_tg.com.pl)
Data: Mon 26 May 1997 - 10:07:17 MET DST

Krzysztof Murkowski wrote:

> Jeszcze raz przypomne topologie :
>
> |------ Samba (Solaris)
> K-+------ OS/2 Warp
> |------ Win95
>
> K - koncentrator, wszystko w jednym segmencie.
>
> Jest pelna lacznosc (TCP/IP i SMB) pomiedzy Win95 i Samba.
> Jest pelna lacznosc (TCP/IP i SMB) pomiedzy OS/2 i Win95.
> Nie daje sie zobaczyc serwera Samby (w sensie SMB) z OS/2.
> Jest pelna lacznosc (TCP/IP) pomiedzy OS/2 i Samba.
>
> Wydaje mi sie, ze skoro z OS/2 moge montowac dyski Win95 i na odwrot
> to NetBIOS jest dobrze skonfigurowany.

Pewnie tak ale one moga sie rowniez porozumiewac po NetBIOS-ie a nie po
"NetBIOS over TCP/IP" a z samba na solarisie mozna sie poirozumiewac
tylko
przez to drugie.
Nie wiem czy czytales moj list ale sprawdz na wszelki wypadek plik
/etc/hosts.allow na Solarisie (a jak uruchamiasz sambe na solarisie -
przez
inetd czy jako samodzielnego demona?) i wlacz tam sambe z maksymalnym
debugiem.
I wtedy probuj sie polaczyc z OS/2 a po probie obejrzyj koncowki plikow
/var/log/messages , /var/log/smb, /var/log/daemon.log, /var/log/auth.log
..
To powinno wszystko wyjasnic . Jakby co przeslij mi co sie zrobilo w
tych
plikach po probie polaczenia z OS/2 to moze cos wymysle.

> Moze jest jakis kruczek w smb.conf dot. lacznosci z OS/2 ?

Nie ma zadnego kruczka - wystarczy miec zainstralowane OS/2 Peer i
protokol.

--
Leszek Gerwatowski
bigl_at_tg.com.pl