Re: OS/2 Peer & Samba

Autor: Krzysztof Murkowski (murek_at_ml.put.poznan.pl)
Data: Mon 26 May 1997 - 08:07:34 MET DST

Dzien dobry,

Jaroslaw Tabor wrote:

> Jum mnie tu wszyscy zmieszali z blotem za odpowiedz, wiec zeby ratowc honor
> pisze jeszcze raz.

przykro mi jezeli tak to odebrales, nie bylo to maja intencja.
Dziekuje bardzo za ten list i kontynuowanie pomocy, gdyz powoli
dostaje szalu.

Jeszcze raz przypomne topologie :

  |------ Samba (Solaris)
K-+------ OS/2 Warp
  |------ Win95

K - koncentrator, wszystko w jednym segmencie.

Jest pelna lacznosc (TCP/IP i SMB) pomiedzy Win95 i Samba.
Jest pelna lacznosc (TCP/IP i SMB) pomiedzy OS/2 i Win95.
Nie daje sie zobaczyc serwera Samby (w sensie SMB) z OS/2.
Jest pelna lacznosc (TCP/IP) pomiedzy OS/2 i Samba.

Wydaje mi sie, ze skoro z OS/2 moge montowac dyski Win95 i na odwrot
to NetBIOS jest dobrze skonfigurowany.
Moze jest jakis kruczek w smb.conf dot. lacznosci z OS/2 ?

Pliki konfiguracyjne OS'a i smb.conf :
ftp://librarypp.ml.put.poznan.pl/SYS/PUB/os2/

> W przypadku uzywania tylko Netbios over TCP/IP:
>
> 1. Nalezy przez MPTS wybrac protokoly TCP/IP i Netbios over TCP/IP
>
> 2. Zmodyfikowac plik IBMLAN.INI, nastepujaco:
>
> [networks]
>
> net1 = TCPBEUI$,0,LM10,100,150,14
>
> {...}
>
> othdomains = [nazwa domeny z SAMBA jesli jest inna niz z IBM Peer]
>
> i powinno dzialac.

Niestety tak mam i nie dziala.

[...]

> Oczywiscie wszedzie trzeba pouzupelniac pliki hosts,
> i ponadawac uprawnienia, ale to juz margines.

Plik hosts z OS/2 ?

--
Krzysztof Murkowski
mailto:murek_at_ml.put.poznan.pl