Re: Szczere wyznania nt OS/2

Autor: Tomasz Stelmaszczuk (calder_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 17:00:09 MET

In <19970216172902.3308d610_at_elektron.pl>, jurgens_at_elektron.pl (Jerzy Ratajczak) writes:

>O ile sie nie myle to istenieja jakies prawa konsumenta dotyczace rekojmi.
>Wydaje mi sie ze generalnie oprogramowanie jest sprzedawane z naruszeniem
>podstawowych zasad prawa.

Rękojmia nie dotyczy zwrotów wynikających z niechęcie stwierdzenia czy wada rzeczywiście
istnieje i odrzucenie jakiegokolwiek supportu.
Poza tym rękojmia obowiązuje wyłącznie wówczas, gdy nie istnieje gwarancja.
W tym przypadku gwarancja istnieje i możesz sobie ją poczytać. Jeżeli nie chcesz
to twój problem.
>A co do zwyczajow, to o ile sie nie myle, to ubrania mozna przymierzyc przed
>kupieniem, samochodem mozna sie przejechac.

Nie do końca. Spróbuj przymierzyć bieliznę. Ograniczenia te wynikają z faktu,
że następny klient może nie zechcieć kupić czegoś używanego. Sorry.

>Czyli rozumiem, ze gdy kupie OS'a i okaze sie, ze hardware jest, akurat
>niesupportowany pod OS/2 to moge odstawic zakupiony pakiet na polke? A moze w
>ramach serwisu zostanie wymieniony hardware? A moze bedzie tylko "sorry facet -
>musisz kupic sobie nowy komputer".

Logika wskazuje, że zanim dokonujesz zakupu butów sprawdzasz jak duża jest twoja stopa.
Dlaczego oczekujesz, żeby w przypadku softu było inaczej ?

>Juz raczej PASERA a nie zlodzieja.

Nie jestem pewien, czy rozumiem. Spróbuj określić to precyzyjniej.

       best regards
  Tomasz Stelmaszczuk
         Calder
Official OS/2 Ambassador