Szczere wyznania nt OS/2

Autor: Jerzy Ratajczak (jurgens_at_elektron.pl)
Data: Sun 16 Feb 1997 - 17:29:02 MET

Tit, Tit, Tit......TU MOWI jurgens!!!

W liscie z <16 Feb 97 11:33> Tomasz Stelmaszczuk napisal(a):

 TS> Warunki zwrotu nie wynikaja wylacznie z naszego "widzi mi sie".
 TS> Musimy - podobnie jak sprzedawcy garderoby - liczyc sie z mozliwoscia,
 TS> ze nastepny klient nie zechce kupic towaru, ktory ktos juz mial w
 TS> rekach. Te same reguly obowiazuja przy sprzedazy dowolnego towaru i
 TS> nie wynikaja - zapewniam ! - z braku szacunku dla kupujacego ale z
 TS> faktu, ze sprzedaz jako taka ma na celu osiagniecie jakiegos dochodu -
 TS> nie jest batomiast dzialanoscia charytatywna.

O ile sie nie myle to istenieja jakies prawa konsumenta dotyczace rekojmi.
Wydaje mi sie ze generalnie oprogramowanie jest sprzedawane z naruszeniem
podstawowych zasad prawa.

A co do zwyczajow, to o ile sie nie myle, to ubrania mozna przymierzyc przed
kupieniem, samochodem mozna sie przejechac.

 TS> jedyne koszty jakie poniosl to ok 24 PLN (servisco). Moja uwaga nt.
 TS> przypuszczalnej nielegalnosci posiadanego oprogramowania wynikala z
 TS> tresci listu, ktora mozna strescic tak: "nie potrafie sam poradzic
 TS> sobie z instalacja OS'a, wiec pakiet jest do d...". Nie zawarto nawet
 TS> jednego poprawnie sformulowanego pytania ! Nie bylo najmniejszej proby
 TS> konsultacji kompatybilnosci sprzetu z Os'em przy udziale dowolnego ze
 TS> sprzedawcow !

Czyli rozumiem, ze gdy kupie OS'a i okaze sie, ze hardware jest, akurat
niesupportowany pod OS/2 to moge odstawic zakupiony pakiet na polke? A moze w
ramach serwisu zostanie wymieniony hardware? A moze bedzie tylko "sorry facet -
musisz kupic sobie nowy komputer".

 TS> Dlaczego wreszcie ZLODZIEJA oprogramowania traktuje sie
 TS> na warunkach lepszych niz tego, kto kradni radia samochodowe, obrabia
 TS> kioski ? Solidarnosc zawodowa ?

Juz raczej PASERA a nie zlodzieja.

                                            _______
                                            jurgens

Fido: 2:480/52 (jurgens_at_f52.n480.z2.fidonet.org)
Internet: jurgens_at_mimuw.edu.pl