Re: Instalacja Warpa

Autor: Mirek Nowakowski (mirnow_at_infoservice.com.pl)
Data: Fri 20 Dec 1996 - 09:37:06 MET

> From: Gregorio Kus <Grego_at_RMnet.IT>
> To: Multiple recipients of list <os2_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Instalacja Warpa
> Date: 20 grudnia 1996 01:46
[CIACH -- Warp a bariera 1024 cylindrow]
> partycji FAT 20MB powyzej tego obszaru (uzywam takiego czegos
> jako "Maintenance partition" z czyms w rodzaju MiniWARPa
> bez WPS (bardzo sie nieraz przydaje, duzo wygodniejsze od
> "utilities disks" i odpalania os/2 z dyskietek).

O jasna! To sie nazywa doswiadczenie :-) W pierwszej wolnej chwili zrobie
sobie cos takiego!

[na temat "zaczarowanej" granicy 1024 cylindrow pod Warpem]
> wiec jak to jest?
> czyzby wine ponosil moj bios?
> prawde mowiac chodzi mi wszystko ok wiec nie mam
> ochoty na eksperymenty z upgrade'em flash bios'u.

Gdzies, kiedys widzialem jakis dokument z IBM-a, w ktorym bylo wylozone,
kiedy te 1024 cylindry sa bariera nie do przeskoczenia, a kiedy nie.
Pamietam, ze zalezalo to od biosa, karty IO, drivera dyskowego, dysku i
wersji Warpa. Musialbym poszperac w archiwum, zeby to znalezc, ale teraz
przed Swietami to moze byc ciezko... Sam mialem problemy opisywane przez
Gregoria na WD 540 i Seagate 540 z wczesnym Warpem US dla Windows. Na WD
840 ioraz 1.08G i z Warpem PL (zwyklym i Connect) nic takiego nie
zauwazylem. U kumpla, u ktorego instalowalem Warpa na WD 840 i WD 1.6 GB,
tez nic sie nie dzieje (ale to inna plyta).

Moje spostrzezenie jest takie, ze jak te 1024 stanowi bariere, to Warp sie
burzy juz na etapie instalacji, a potem przy pracy odwolanie do takiego
"nielegalnego" dysku powoduje pojawianie sie bledow odczytu (juz od
zwyklego dir poczawszy). Do tego marudzi (czy wrecz wyklada sie -- problem
mialem ponad rok temu, wie juz szczegolow nie pamietam) chkdsk.

OSciski!
Mirek Nowakowski