Re: Prosba o pomoc!

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 11 Dec 1996 - 17:25:20 MET

On Wed, 11 Dec 1996 11:31:05 +0100, Rafal Gralak wrote:

>Heh, ciekawostka przyrodnicza, u mnie NIE MIESCI sie w obszarze pierwszych
>1024 sciezek i dziala sobie spokojnie...

tak, juz raz mi sie to gdzies (bodajze na OS2-L)
obilo o uszy. Podobno jest to mozliwe, kiedy polowa
partycji HPFS + polowa obszaru zajetego przez pliki
systemowe miesci sie w pierwszym 1k cylindrow
(HPFS zapisuje pliki od srodka).
Co ciekawe (ale rowniez podobno, ja w kazdym razie nie
eksperymentowalem) nie dziala to w przyp partycji FAT
a powinno przeciez dzialac "tym bardziej" bo FAT zapisuje
pliki od poczatku.

W kazdym razie, HPFS nie przydziela plikom miejsca na stale
i zawsze gdzies tam w backgroundzie, na niskim priorytecie
sobie porzadkuje, usuwa "dziury" etc. Moze nie rusza plikow
ktore nie maja "nieciaglosci" i leza w obszarze pozbawionym
dziur (a tak przeciez napewno jest z plikami systemowymi,
zapisanymi na czystej partycji w trakcie instalacji), ale
tylo MOZE. Artykul na temat architektury HPFS czytalem tak
dawno ze juz po prostu nie pamietam. Jesli jednak w HPFS
pliki rzadziej uzywane sa powoli przesuwane na zewnatrz
a te uzywane czesciej - do srodka (aby zmniejszyc sredni ruch
glowic), to ktoregos dnia Twoj system po prostu sie nie zabootuje.
Moze to potrwac dlugo, gdyz w koncu pliki systemowe sa uzywane
"czesto", ale jednak ani mi sie tego nie chcialo sprawdzac
ani ryzykowac. Coz mi w koncu przeszkadza miec jedna partycje
"czysta" OS/2 "prosto z IBM" i druga, wielka, do wszystkiego
innego. (beh, zebyz to takie proste bylo, ja pod os'em mam
"dyski" od A do I, a i tak to nie sa bynajmniej wszystkie
partycje moich 2 HD)

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi