Re: [WINNT] System nie widzi dysku Toshiba External

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] System nie widzi dysku Toshiba External
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Tue, 23 Aug 2022 22:20:12 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 23 Aug 2022 21:14:10 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <te3b81$1mv2$1@gioia.aioe.org>
 od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :

>Tak robiłam jak napisałeś. Mogę poszukać sterowników na USB w
>internecie,ale Ty pewnie będziesz wiedział jakie sterowniki i z której
>strony pobrać. Poczekam na Twój odzew :-)
>Jeśli chodzi o drugi komputer to nie mam (tylko tablet z androidem.
>Dałam laptopa komuś, małemu skarbowi :-)

Nie mam pojęcia, co za sterowniki są potrzebne, one pochodzą od
producenta płyty ewentualnie są jakieś standardowe, zaszyte w Windows.
Można pousuwać wszelkie urządzenia USB z managera urządzeń, ale
stracisz w tym momencie kontakt z myszą i klawiaturą, komputer trzeba
będzie wyłączać przyciskiem power, a po restarcie Windows zainstaluje
jeszcze raz urządzenia USB i sterowniki, na okazję grzebania w portach
USB dobrze mieć klawiaturę PS/2 i takąż mysz, PS/2 nie zniknie z
systemu.
Czy pendrive wetknięty w port działa? Jeśli tak, to i HDD w kieszeni
powinien.
Czy w zarządzaniu dyskami dysk jest widoczny, to znaczy czy widać obie
partycję? Jeśli je widać, to powinno dać się przypisać literę do
partycji tego dysku, jeśli Windows nie da rady, to może wyświetli
jakiś komunikat z błędem i będzie można szukać dalej.
Czy CrystalDiskInfo wyświetla parametry SMART tego dysku? Bo może dysk
dostał badów, i Windows nie może go zamontować.
https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/77593/CrystalDiskInfo8_17_5.exe/
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy