Re: [WINNT] wymiana dysku systemowego W10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] wymiana dysku systemowego W10
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 7 Sep 2021 21:07:14 +0200
Dnia Tue, 7 Sep 2021 16:30:25 +0200, Kamil napisał(a):

> Sektor fizyczny ma zawsze 512 b. Przynajmniej w CHS. To, o czym piszesz to
> blok tworzony podczas formatowania, czyli "Rozmiar jednostki alokacji". Ma
> to swoja nazwę, której teraz zapomniałem, skleroza :)

W przypadkach RAID-ów ta nazwa to np. "pasek", w DOS-ie to np. "klaster".

Co do sektorów, to wedle mojej wiedzy nie masz racji:
https://docs.microsoft.com/en-us/troubleshoot/windows-server/backup-and-storage/support-policy-4k-sector-hard-drives

oraz link wcześniejszy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Format
sekcja 4K native.