Re: [WINNT] Windows Live Mail; jedno z kont nie pobiera wiadomości

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows Live Mail; jedno z kont nie pobiera wiadomości
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Thu, 24 Dec 2020 14:37:47 +0100
W dniu 2020-12-24 o 13:47, Adam pisze:

Czyli używasz POP3 a nie IMAP.
Tak

Zamiast SSL/995 spróbuj użyć STARTTLS/143.
Nie znalazłem takiej opcji, ale jak zaleciłeś zmiany w zabezpieczeniach, to z ciekawości usunąłem zaznaczenia z:
"Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL)".
Wówczas
-w ustawieniach SMTP wartość 465 zmieniła się na 25,
-w ustawieniach POP3 wartość 995 zmieniła się na 110.
Zrestartowałem WLM. Po uruchomieniu program zażądał hasła do konta onet. Podałem i .............. program pobrał wszystkie wiadomości z serwera.
W ustawieniach pozostały wartości, które zostały zmienione.
Nie wiem, czy te ustawienia są bezpieczne, ale wszystko wróciło do normy. Wysłałem wiadomość na to konto - doszła bez problemu.

Albo użyj jakiegoś normalnego programu pocztowego: The BAT, Thunderbird.
Ja używam Thunderbirda, małżonka WLM (to w Jej imieniu pisałem).
Wcześniej, zanim zrobiłem zmiany w ustawieniach WLM, założyłem w Thunderbirdzie felerne konto onetu. Program zażądał tylko adresu mail i hasła. Na założone konto natychmiast zostały pobrane wiadomości.
Wniosek z tego: wina leży po stronie WLM.

Antywira nie wyłączaj - tu on nie ma nic do rzeczy, chyba, że go skonfigurowałeś jako proxy.
Wyłączyłem go chwilowo, bo takie rady były dawane w necie osobom mającym identyczny problem.

Zastanów się też nad IMP zamiast POP3 - oba rozwiązania mają swoje zady i walety ;) Natomiast jeśli korzystasz tylko z jednego urządzenia do odbioru poczty, to IMAP raczej przeszkadza.
Korzystam tylko z jednego urządzenia, więc na razie pozostanę przy obecnych ustawieniach. Pozostała tylko obawa, czy korzystanie z tego konta, po zastosowanych zmianach jest bezpieczne.

Dziękuję i Pozdrawiam
mk