Re: [WINNT] Menadżer pobierania

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Menadżer pobierania
From: collie <collie2.nospam@vp.pl>
Date: Wed, 14 Oct 2020 22:11:47 +0200
W środę, 14.10.2020 o 19:03, Kamil napisał:

> Ciekawe co na to prof.  Miodek? Ja nie mogę się zdecydować. Raz pasuje mi
> linka, a drugi raz linku. Działa polski odpowiednik odnośnik/odnośnika.

Nie działa, albowiem odnośnik nie jest synonimem linku - w innym
środowisku egzystuje i czego innego tyczy. Link już tak głęboko
wszedł do współczesnego języka polskiego, że próby spolszczania
go są z góry skazane na niepowodzenie. Tak jak istnieje list
i mail, tak istnieć będzie odnośnik i link, jako oddzielne
kategorie znaczeniowe.

PS. W żartobliwym użyciu jest spolszczony link - sznurek, na
    zasadzie skojarzeniowej: link - linka - sznurek, co aż takie
    głupie nie jest, jako że sznurek służy do wiązania, a link to
    właśnie internetowe powiązanie czegoś z tematem.

--
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.