Re: [WINNT] Odtwarzanie słabego dźwięku?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Odtwarzanie słabego dźwięku?
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Fri, 11 Sep 2020 23:48:14 +0200
Wed, 9 Sep 2020 19:47:31 +0200, w <5f591532$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
Maria <MD@comp.com> napisał(-a):

> Rozumiem z tego, że stopień pogłośnienie można regulować, pogłośnić
> więcej lub mniej. Wydaje mi się, że w Normalizuj nie ma takiej możliwości.

Tak, bo Normalizuj wzmacnia tak, aby nie przekroczyć maksymalnej wartości
wzmocnienia -- czyli nie przesterować dźwięku.

> Natomiast w Wzmocnij jest, ale zapis jest dziwny:
> Wzmocnienie (dB) 4,246
> strzałka w dół
> Nowa amplituda szczytowa (dB) 0,0
> Popróbuję ze zmienianiem liczby 4,246

Każde dodanie 3dB oznacza 2x głośniejszy dźwięk.

A ten zapis oznacza, że przy wzmocnieniu o 4,246dB nie dojdzie do
przesterowania dźwięku (czyli zniekształcenia głośnych fragmentów).
Możesz zwiększać ponad te 4,246, bo chodzi ci tylko o głośność, najwyżej te
głośne fragmenty będą zakłócone.