Re: [WINNT] Odtwarzanie słabego dźwięku?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Odtwarzanie słabego dźwięku?
From: Maria <MD@comp.com>
Date: Wed, 9 Sep 2020 19:47:31 +0200
W dniu 09.09.2020 o 19:25, robot pisze:
Dnia Wed, 9 Sep 2020 16:53:13 +0200, Maria napisał(a):

Dnia Wed, 9 Sep 2020 16:32:17 +0200, Maria napisał(a):

Czy większą ilość takich fragmentów da się zaznaczyć (na biało)
jednocześnie i dla nich raz włączyć normalizację, czy muszę to robić
dla każdego fragmentu oddzielnie?

Spróbuj trzymać Ctrl gdy zaznaczasz.

To była moja pierwsza próba, ale nie działa. To znaczy powoduje
poszerzenie zaznaczenia do nowego miejsca.

To był tylko strzał i pudło :) Sorry. A tak nawiasem mówiąc, moim
zdaniem polecenie normalizuj będzie się tyczyło wyrównania poziomu
głośności w granicach zaznaczonego. Zatem nie bedzie wyrówniania do
całości, zaznaczone kawałki dalej będą ciche. Czy nie powinnaś
przypadkiem normalizować całości i ewent. po znormalizowaniu w
oddzielnej operacji podnieść głośność?
Kiedyś się bawiłem z Audacity ale to było dawno :)

Do całości chyba nie będzie, ale podgłośni i tak.

Do Marii:

Można jeszcze inaczej: zaznaczyć fragment, który chcesz podgłośnić
i dać Effects -> Amplify.
Ale jka to będzie po polsku to zgaduj zgadula, nie wiem.
Jest coś takiego jak Efekt -> Wzmocnij..
Spróbowałam (po zastosowaniu Shift z pokrętłem myszy) i działa.

W ostatnim poście napisałeś:
> Poza tym zaznaczenie kilku cichszych fragmentów na raz też może nie
> być najlepszym rozwiązaniem, bo każdy chichszy fragment może być
> bardziej lub mniej cichy od innych.
> Najlepiej zaznaczać pojedyncze fragmenty, i je podgłaśniać.
Rozumiem z tego, że stopień pogłośnienie można regulować, pogłośnić
więcej lub mniej. Wydaje mi się, że w Normalizuj nie ma takiej możliwości.
Natomiast w Wzmocnij jest, ale zapis jest dziwny:
Wzmocnienie (dB) 4,246
strzałka w dół
Nowa amplituda szczytowa (dB) 0,0
Popróbuję ze zmienianiem liczby 4,246