Re: [WINNT] jak pozbyc sie folderow music pictures

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] jak pozbyc sie folderow music pictures
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Mon, 3 Aug 2020 00:36:46 +0200
Rozumiem, ze uwielbiasz czytać prostym (jak notatnik) edytorem tekstów czytać
pliki potrzebujące dwóch bajtów na znak??
Bo to był akurat moment, od którego znienawidziłem Microsoft (przez takie a nie
inne kodowanie dokumentów Office).
I w dupie mam możliwość pisania tajskim, a nawet cyrylicą.
Daj stronę kodową, w której w nazwie pliku mogę umieścić /.
Przecież to taki rzadki znak jak choćby "Rok szkolny 2019/20" czy "Sygn. akt V K 12345/17" które chciałbym mieć w nazwie folderów i/lub plików.

-----
A teraz co to tej normy.
Zrozum, że jest ona anachroniczna.
Te stare strony kodowe są dla konkretnych języków.
W związku z tym jest ich dużo, co powoduje bałagan i problemy z
kompatybilnością.
Poza tym nie pozwalają w jednej wiadomości umieścić znaków z różnych języków.
I wcale nie chodzi tylko o wielojęzyczne teksty, ale żeby bez problemu można
było podawać np. jednostki fizyczne.
Unicode oraz kodowanie UTF-8 rozwiązuje te problemy.