Lista winnt@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [WINNT] ilm z Bluray do MP4

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] ilm z Bluray do MP4
From: PureNick <ibozaur@tlen.pl>
Date: Thu, 13 Feb 2020 15:14:12 +0100
W dniu 13.02.2020 o 15:02, radekp@konto.pl pisze:
Thu, 13 Feb 2020 14:44:24 +0100, w <r23jrn$1jpo$1@gioia.aioe.org>, PureNick
<ibozaur@tlen.pl> napisał(-a):

W dniu 13.02.2020 o 11:00, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 12 Feb 2020 11:02:03 +0100, w <c397l4nebu1h.dlg@tyczka.com>, Roman Tyczka
<noemail@because.no> napisał(-a):

Napisałeś się a dalej nie wiem co twierdzisz.
Może tak, weź plik BMP (bez kompresji), zapisz jako PNG (kompresja
bezstratna), potem ten PNG wczytaj i zapisz jako BMP. Na koniec porównaj
pierwszy BMP i ostatni BMP. Jak znajdziesz różnice na poziomie bitów to
jesteś kozak (pomijając nagłówek pliku z metadanymi).
Innymi słowy kompresja bezstratna = brak utraty informacji.

Po drodze np. wskutek nieuwagi będzie konwersja RGB->CMYK, YUV (o ile możliwa)
i pozamiatane :)


Za ostro pozamiatałeś:
formaty BMP i PNG nie obsługują przestrzeni kolorów CMYK.

Czyli konwersja z formatu obsługującego CMYK do BMP/PNG (i z powrotem) zawsze
będzie stratna :)


Można tak powiedzieć.
RGB ma szerszy zakres kolorów niż CMYK:
https://grafmag.pl/storage/media/b/5/b5b8c484824d8a06f4f3d570bc420313/colourspaces.gif
Dlatego przy konwersji z RGB do CMYKa zawsze tracimy
i nie odzyskujemy tej straty przy konwersji odwrotnej.

<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>