Re: [WINNT] Mulący Thunderbird

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Mulący Thunderbird
From: Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com>
Date: Tue, 14 Jan 2020 07:35:59 +0100
A da się to zrobić dla istniejącej instancji? Dla dodanych kont
pocztowych taką migrację?

Wpierw trzeba włączyć Maildir w opcjach, będzie obowiązywać tylko dla nowych
kont (stare
konta pozostaną w poprzedniej organizacji).
W moim przypadku, dla kont POP, wpierw zmieniałem ustawienia starego konta na
fejkowe,
potem tworzyłem nowe konto a następnie kopiowałem maile ze starego do nowego
(np. można w
Thunderbirdzie w starym koncie maile zaznaczyć i przeciągnąć nad nowe konto.
Udało się na kilku instalacjach pomiędzy wieloma kontami
i dzięki temu archiwizacja trwa minutę zamiast godzin.

Od wersji 68, po włączeniu opcji Maildir, można włączyć opcję mail.store_conversion_enabled - wtedy w ustawieniach konta, w konfiguracji serwera, opcja "Sposób przechowywania wiadomości" staje się aktywna. Po jej przestawieniu na "maildir" odpala się konwerter, który po zakończeniu konwersji restartuje TB i... gotowe.

Na wszystkich 6 kontach pocztowych (i na folderach lokalnych) operacja przebiegła bez problemu, tylko grupy dyskusyjne szlag trafił (mimo, że konwerter coś tam robił).

Oczywiście przed zabawą zrobiłem kopię profilu :)

Na razie za wcześnie na wnioski, bo konwersja i archiwizacja zajęły w zasadzie cały wczorajszy dzień, ale... odpukać... jest dużo lepiej. Chwilowe mulenie przy starcie, a później responsywność jest wzorowa. Jak popracuję dłużej to podzielę się wnioskami.

--
Pozdrawiam,
Stregor