Lista winnt@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [WINNT] 32 czy 64 bit?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] 32 czy 64 bit?
From: Trybun <MxIlCh@jachu.ru>
Date: Sun, 29 Dec 2019 13:15:48 +0100
W dniu 29.12.2019 o 11:51, heby pisze:
On 29/12/2019 10:11, Trybun wrote:
Generalnie chodzi mi przede wszystkim o pamięć RAM. Czy 32bity to nie mniejsze zapotrzebowanie na pamięć?

Tylko detalicznie. Mod maszynowy może zaalokować nieco mniej miesca do pracy na 32, ale to jest strasznie naciągane, tylko z punktu widzenia akademickiego. Duże struktury danych takie jak bitmapy, bazy danych itd itp zajmują dokładnie tyle samo miejsca. Do czas więc jak nie pracujesz na specjalistycznym software do obliczeń, rozmiar programów 32/64 będzie skupiał się głównie w róznicach ich .exe.

Natomaist, znowu: speclistyczne programy liczące coś intensywnie dostaną do dyzpozycji nieco większe rejestry/nieco więcej rejestrów i czasami to może pomóc w wydajności. Tylko że to znowu naciągane.

Tak naprawdę problemem w 32 bitach jest granica 4GB (gry, grafika, symualcje). Koszt utrzymania dwóch platform jest również duży dla firm produkujących software. Kierunek jest tylko słuszny.

(oczywiście 32bit) to zajecie oscyluje wokół 300MB, 64bitowy W10 to zajętość na poziomie 1,5GB. Tak więc czy tu nie byłoby jakichś zysków?

99.9% tej zajętości to jest to samo co w 32 bitach, poza niektórymi biblitekami specyficznymi dla 64 bitów (np. emulacja 32).

Róznica w OSie 32/64 skupia się w detalach poza samą bitowością.


Czyli mniej więcej sprawa wygląda tak - to nie 64bitowość zajmuje tyle pamięci RAM a konstrukcja samej 10tki? To by się zgadzało choćby przy instalacjach tzw aktualizacji. - Comiesięczne "łatki" aktualizacyjne które nie wnoszą nic namacalnego a ważą po 0,5GB danych..


<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>