Re: [WINNT] OE6 pod Win 10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] OE6 pod Win 10
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Fri, 24 May 2019 12:29:08 +0200
Osoba podpisana jako Aleks <no@spam.com.pl>
w artykule <news:5ce79f64$0$17355$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

Użytkownik "rePeter" <no@spam.no> napisał w wiadomości
20190523143646.5e0b0191@spam.no">news:20190523143646.5e0b0191@spam.no...
Taka porada,
jeśli archiwizujesz lokalną pocztę, zawczasu zmień w preferencjach
Thunderbirda opcję składowania z mailbox na maildir, dopiero później
twórz konta.
Dzięki.
Z tego domyślam się, że mailbox jest, pewnie co jakiś zadany czas,
opróżniane, a maildir nie.

Nie o to chodzi. Mowa o folderach lokalnych – trzymając się terminologii
OE – chodzi o różny sposób organizacji folderów.
Mailbox oznacza, że folderem jest pojedynczy plik-pudełko – jak w OE, tylko
inny format. Maildir oznacza, że folderem jest katalog na dysku, a każde
wiadomość jest oddzielnym plikiem tekstowym – jak to robi Windows (Live)
Mail (czyli Poczta Windows). Pierwsze jest wygodniejsze przy małych
wiadomościach (co jest typowe dla niebinarnych grup i list dyskusyjnych), drugie jest lepszym podejściem, kiedy przeważają wiadomości duże lub z dużymi załącznikami (co ostatnio zdaje się przeważać – HTML, obrazki itp.)

Piszę tak ogólnie, bo jeszcze nie wiem jak mógłbym przenieść część
poczty z OE6 do Thunderbirda.

Normalnie to się robi przez import. Nie wiem jakie teraz są tam opcje,
ale jeśli żadna Ci nie będzie odpowiadała, możesz przenieść w inne miejsce
foldery OE, których nie chcesz importować, a potem zaimportować wszystko,
co zostało.

Ponadto nie wiem jeszcze czy w Thunderbird ma coś w rodzaju Reguł
wiadomości, dla poczty przede wszystkim.

Oczywiście ma, ale mogą działać nieco inaczej, niż się spodziewasz. Zainstaluj, poćwicz, pooglądaj rezultaty. Nic raczej nie popsujesz, jeśli dopilnujesz, aby nic nie kasować, np. ustawisz opcje tak, by pozostawiać wiadomości na serwerze.

To jest naprawdę temat na inną grupę, więc znowu Cross+FUT.

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)