Re: [WINNT] WinXP + Linuks

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] WinXP + Linuks
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Thu, 22 Nov 2018 09:03:37 +0100
Dnia Thu, 22 Nov 2018 08:52:03 +0100, Robot napisał(a):

> Czy któryś z tych systemów, instalowany jako drugi, podobnie jak Linuks,
> sam automatycznie wykryje, że inny Windows już jest zainstalowany i pozwoli
> tak się zainstalować, że będzie można wybierać system przy starcie laptopa?
> Czy kolejność instalacji systemów jest istotna?
Tak, W7 wykrywa że jest XP a linuks wykrywa wszystko i umieszcza listę w
grubie, programie startowym. Po włączeniu kompa (i po POST) pojawia sie
okno gruba z wylistowanymi OS-ami i dodatkowymi opcjami, np. memtestem.

> Czy każdy z systemów: Linuks, XP, 7 i ewentualnie jeszcze jakiś (rozpędzam
> się :-)
> musi być zainstalowany na oddzielnej partycji? Przypuszczam, że tak, ale
> proszę
> o potwierdzenie.
Tak (zasadniczo).  W7 zakłada sam sobie jakąś pomocniczą partycję a
linuksom się zakładało partycję swap. Od lat tego nie robię bo jak jej
nie ma to same sobie zakładają plik wymiany. A ponadto, przy 4 GB RAM,
kiedy jeszcze miałem swap, to nigdy nie bywał zajmowany :)

--
Jacek
I hate haters.