Re: [WINNT] Win 10 na parunastoletnim notku i... szczena opada :-o

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win 10 na parunastoletnim notku i... szczena opada :-o
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Mon, 29 Oct 2018 13:50:04 +0000
On 29/10/2018 12:49 PM, ń wrote:
Zrozpaczony win xp (wiadomo internet) i sypiącym się sprzętem (wiadomo
internet, do tego zawiasy, napęd, gniazda), w trakcie przenoszenia życia na
nową platformę, dla rozrywki zapuściłem płytę Win 10 Pro ostatnie iso z MS na
już parunastoletnim Core2Duo 7200 2GHz i... szczena mi opadła i nadal leży na
glebie :-0

Instalka Win 10 (64) i to z odłączeniem od internetu przebiegła kompletnie
bezproblemowo jak na funkiel nówce, Win 10 sam zainstalował z płyty kompletnie
wszystkie sterowniki do HP Compaq łącznie nawet z czytnikiem papilarnym i
'hotkeys' (Fn+...), a po wetknięciu mu wtyczki ethernetu dociągnął sobie
ostatni sterownik grafiki zintegrowanej Intel GMA 950 automatycznie
przeskakując z 1280x1024 na wysoką rozdziałkę, no przyznam że jeden jedyny
sterownik czytnika kart pamięci Texas Instruments musiałem wyszperać w sieci
ręcznie.

Win 10 śmiga na parunastoletnim HP Compaq i to na HDD (stary Sata I z szuflady)
jak ta lala (nawet Hello czyta linie), aż zacząłem żałować wydatku na nową
platformę (poza wideo, które na zintegrowanej grafie jednak trochę skacze w
wysokiej rozdzielczości).

Reasumując, od przedwczoraj nie dam na Billa za czystą instalację win 10
powiedzieć złego słowa ;-)

Co ciekawe, na nowszym sprzęcie ostatnim etapem instalacji tegoż samego Win 10 jest
wyrywanie włosów z głowy (zawsze brakuje jakiegoś "jednego ostatniego"
sterownika czy to do przykładowo 3D DriveGuard czy to do czytnika linii i trzeba
godzinami doktoraty na amerykańskich forach robić).

BTW na sprzęcie z oryginalnie win 7 OEM HP, win 10 samo się cyfrowo
certyfikowało po wetknięciu netu, natomiast na starszym oryginalnie z XP
krzyczy jednak o rejestrację 10.

Kilka miesiecy temu zainstalowalem Windows 10 na laptopie (Acer z 2007r.) z jedno rdzeniowym celeronem 1.7GHz, 3GB RAM i 60GB SSD. Nie mam zamiarow na tym robic cudow ale Firefox jako tako chodzi a wazne ze sie synchronizuje z pozostalymi komputerami. Windows smiga bez aktywacji calkiem legalnie. Musze kiedys sprawdzic czy dziala moja karta TV na PCIexpress, mialbym wtedy tez awaryjny TV.

Pozdrawiam