Re: [WINNT] Kupno systeu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kupno systeu
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Sat, 25 Aug 2018 23:10:09 +0200
TurboPascal <turbopascal60@gmail.com> napisał(a):
Jak to nie będzie legalny, jak będzie CAŁKOWICIE legalny. Sprzedawcy na
Allegro zamieszczają stosowne informacje i wyjaśnienia: <cytuję>
[CIACH]

Więc dlaczego ceny są tak niskie? Gdyby to było legalne, to te Windowsy nie byłyby tańsze jak 300 zł. A są. I od razu mówię dlaczego: żeby odsprzedać taki klucz, sprzedawca musi nabywcy przedstawić jednocześnie dowód legalności oferty, m.in. że poprzedni właściciel odinstalował tego Windowsa i go nie używa. Tak właśnie mówi ten wyrok Komisji Europejskiej, na którego ci handlarze się powołują. Oczywiście żadnych dowodów nie dostarczają. Więc to jest tylko ściema dla osób, które nie czytały tego wyroku i myślą, że przechytrzyły MS i jego licencjonowanie.

nie będziesz mieć i wszystko zostaje sprawą Twojego sumienia.
Pana pogląd wiernie przypomina stanowisko księdza Kościoła Katolickiego
zapytanego "Czy mogę przerwać niechcianą ciążę?"

Nie przedstawiałem poglądu, tylko oczywisty fakt, że przestępsto o którym nie dowiedzą się organa ścigania, pozostanie bezkarne. Co nie zmienia faktu, że pozostaje ono niedozwolone. W szczególności chodziło mi o to, że policja nie chodzi po prywatnych domach i nie szuka pirackich Windowsów. Takie kontrole są w firmach. Za pirackiego Windowsa w domu może się oberwać jeśli policja wykona przeszukanie w innej sprawie dotyczącej piractwa, zwykle związanej z nielegalnym udostępnianiem filmów, i przy okazji znajdzie tego Windowsa.

Ktoś tu jednak wyraźnie kłamie i wprowadza w błąd. Prawdopodobnie tak
jest na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki Płn. i wszystkich innych
krajów uznających bezpośrednio jurysdykcję sądownictwa amerykańskiego.
A tu jest Unia Europejska. Jeszcze…

Powtórzę: z tym wyrokiem UE nie jest tak jak przedstawiają to handlarze. Windows za 50 zł nie jest ani trochę bardziej legalny od Windowsa za 0 zł, znalezionego gdzieś w Internecie, na jakiejś pirackiej stronie.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/