Re: [WINNT] Kupno systeu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kupno systeu
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Sat, 25 Aug 2018 06:30:13 -0700 (PDT)
W dniu 25 sierpnia 2018 10:25:49 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

> Oczywiście nie będzie legalny.

Jak to nie będzie legalny, jak będzie CAŁKOWICIE legalny. Sprzedawcy na Allegro
zamieszczają stosowne informacje i wyjaśnienia: <cytuję>

Informuję, iż oprogramowanie - oryginalne licencje COA sprzedawane są na
terenie Unii Europejskiej
i zgodnie z prawem obowiązującym na terenie UE, a także zgodnie z wyrokiem
Trybunału Sprawiedliwości
Unii Europejskiej z dnia 03.07.2012r., który orzekł, że na terenie UE można
legalnie odsprzedawać
używane programy i oryginalne licencje. Odsprzedaży mogą dokonywać zarówno
osoby fizyczne jak i firmy.

Wyrok jest wykładnią prawa tj. dyrektywy 2001/29/WE (art. 4 ust. 2). Mówi ona
wprost - prawo producenta
do wyłącznego rozpowszechniania wygasa wraz z chwilą sprzedaży oprogramowania
licencji po raz pierwszy.
Wszelkie próby zablokowania odsprzedaży przez producenta są po prostu
nielegalne.

OŚWIADCZAMY, ŻE:
   Pierwotne wprowadzenie oprogramowania do obrotu nastąpiło na obszarze Unii
Europejskiej za zgodą osoby,
   której przysługują prawa autorskie (w postaci fizycznego nośnika danych lub
przez udostępnienie w Internecie),
   Udzielenie licencji na oprogramowanie nastąpiło jako świadczenie wzajemne w
zamian za wniesienie opłaty,
   umożliwiającej posiadaczowi praw osiągnięcie rekompensaty odpowiadającej
wartości gospodarczej kopii oprogramowania,
   Licencja przewiduje nieograniczone w czasie korzystanie z oprogramowania.
Pierwotny licencjobiorca oraz każdy następny
   usunął swoje kopie programu w czasie odsprzedaży. Potwierdzamy że zostały
spełnione wszystkie warunki zbycia oprogramowania.

> nie będziesz mieć i wszystko zostaje sprawą Twojego sumienia.

Pana pogląd wiernie przypomina stanowisko księdza Kościoła Katolickiego
zapytanego "Czy mogę przerwać niechcianą ciążę?"

> Oczywiście był przypisany do sprzętu, bo to OEM i dlatego nie będzie
> legalny. Natomiast możliwe, że sama aktywacja przejdzie pomyślnie. Nie
> zmienia to jednak niczego z prawnego punktu widzenia.

Ktoś tu jednak wyraźnie kłamie i wprowadza w błąd. Prawdopodobnie tak jest na
terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki Płn.
i wszystkich innych krajów uznających bezpośrednio jurysdykcję sądownictwa
amerykańskiego.

A tu jest Unia Europejska. Jeszcze…