Re: [WINNT] Kupno systeu

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kupno systeu
From: "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>
Date: Tue, 28 Aug 2018 20:00:02 +0200
Tue, 28 Aug 2018 18:31:19 +0200, w <5b8578d2$0$693$65785112@news.neostrada.pl>,
Olek <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Mnie się wydawało, że sądy cywilne właśnie po to istnieją, żeby na bazie
> przepisów prawa rozstrzygać spory stron, które zawarły między sobą jakąś
> umowę. Czyli łamanie umowy jest złamaniem prawa, które mówi, że jak się
> zawrze umowę, to należy jej warunków przestrzegać, z zastrzeżeniem, że
> klauzule abuzywne, z mocy prawa nie obowiązują.
> A przedmiotowy spór MS przegrał :-P

Prawo, a ściślej prawo w ujęciu przedmiotowym – system norm prawnych, czyli
ogólnych, abstrakcyjnych i jednoznacznych dyrektyw postępowania, które powstały
w związku z istnieniem i funkcjonowaniem państwa lub innego uporządkowanego
organizmu społecznego, ustanowionych lub uznanych przez właściwe organy władzy
odpowiednio publicznej lub społecznej i przez te organy stosowanych, w tym z
użyciem przymusu.