Re: [WINNT] Zdalny pulpit tightvnc win7, dezaktywujący się dostęp myszy,

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zdalny pulpit tightvnc win7, dezaktywujący się dostęp myszy, only view
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 26 Jul 2018 19:28:09 +0200
gienek <nielubie@sp.amu> napisał(a):
Czy w win7 są jakieś narzucone odgórnie restrykcje dla zewnętrznych programów od zdalnego pulpitu, że po minucie dwóch mamy już tylko
działanie  na zasadzie "only view" bez możliwości samemu zdalnego
czegokolwiek  zrobienia na docelowym win7?

Nie ma.

Połączenie za pomocą programu
tightvnc. Ja z XP  podłączony jestem jako viewer, klient na win7 gdzie
zainstalowany jest  serwer tighvnc.
Użytkownik bez publicznego IP wpuszcza mnie ze swojej maszyny, a u mnie viewer na publicznym IP w trybie nasłuchu - dzięki czemu zestawione
zostaje  połączenie zdalne.
Gdy po podłączeniu zdalnego właściciel rusza u siebie myszą to zdalnie
też  mogę ruszać myszą u niego i wszystko działa bez zastrzeżeń, ale jak
zostawi  kompa w spokoju i idzie się zająć swoją robotą, a ja mam
podziałać zdalnie,  to moja zdalna mysz po jakiejś minucie zamiera,
połączenie zdalnego trwa (co  widać po zmieniającym się czasie na zgarku
pulpitu kompa, do którego jestem  podłączony zdalnie), ale nie mogę
operować myszą, mogę tylko podglądać jak  czas na zegarku systemowym
płynie. Czy to ma jakiś związek może z touch-padem docelowego kompa? Mimo podłączenia myszy stacjonarnej zachodzi może tam jakiś konflikt dla
zdalnej  myszy przez zdalny pulpit?

Nie wydaje mi się.

Jak ugryźć temat aby takie połączenie nie traciło uprawnień do
korzystania z  myszy?

W konfiguracji serwera jest takie ustawienie: Server -> Input Handling -> Block remote input on local activity. Z tym, że u Ciebie jest efekt odwrotny, czyli blokada na nieaktywności. Ale może jednak upewnij się, że to nie jest włączone.

Trudno powiedzieć co może być przyczyną. Może wygaszacz ekranu, może ustawienia zarządzania energią, może stara wersja TightVNC. Osobiście nigdy takiego problemu nie zaobserwowałem.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/