Re: [WINNT] Ikony w Win 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Ikony w Win 7
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 8 Mar 2018 14:36:57 +0100
Kamil <mospam@tlen.pl> napisał(a):
Użytkownik "Kamil" napisał:
Uzupełniam. Zmieniam rozszerzenie jednego z plików mp4 na mp4v i
przypisuję mu ikonę. I jest dobrze. Ma swoja ikonę, a avi swoją mimo
tego samego typu tzn. video.

Nie mają tego samego typu. U mnie .avi należy do typu WMP11.AssocFile.AVI. Natomiast .mp4 i .mp4v należą do odrębnego typu WMP11.AssocFile.MP4.

Wygląda na to, że coś się pożeniło w grupie
avi/mp4. Zresztą z tym nie tak prosto bo jest Content type - video/avi,
PerceivedType - video, MIME type - video/avi. Jest jeszcze Type Name -
WMP11.AssocFile.AVI. I nie wiem co jeszcze. Kto oprócz Ciebie sie w tym
połapie? Trzeba mieć doktorat?

Cała wiedza zawiera się w kilku zdaniach mojego pierwszeg posta. Liczy sięnazwa typu, okeślona w wartości domyślnej klucza rozszerzenia w rejestrze. W FileTypesMan to jest "Type Name".

W FileTypesMan avi to jest "Video clip", a mp4, mp4v to "mp4 video", a mpg
to "Movie Clip". Ja wymiękam. Chyba wrócę do MS DOS.
Pozdrawiam

Czyli masz trzy typy dla trzech różnych formatów plików wideo. Jeden dla AVI, drugi dla MP4, trzeci dla MPG. Całkiem logiczne. Mozna dzięki temu każdy typ skojarzyć z innym odtwarzaczem. Przy czym pliki o rozszerzeniach MP4 i MP4V są traktowane jako jeden typ, co też ma sens. To tak jak JPG i JPEG czy HTM i HTML, kórych nie ma sensu rozbijać na odrębne typy.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/