[WINNT] [XP] Rozwalona instalka .NET

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] [XP] Rozwalona instalka .NET
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 11 Feb 2018 20:11:24 +0100
Chcąc potestować poprawkę dla TLS, przestawiłem XP na PosReady. Spowodowało to zaciągnięcie się ponad stu poprawek przez Windows Update. Instalowały się poprawnie ale zostały poprawki dla .NET. Ich instalacja kończyła się zawsze niepowodzeniem mimo wielu prób. Próbowałem odinstalować .NET, ale próba deinstalacji kończyła się błędem. Znalazłem dwa microsoftowe narzędzia, jedno do naprawy .NET a drugie do czyszczenia instalacji .NET. Niestety nie pomogły. Próba instalacji .NET 4 kończy się błędem:

DEBUG: Error 2203: Database: C:\WINDOWS\Installer\893e22.ipi. Cannot open database file. System error -2147023589

W katalogu C:\WINDOWS\Installer nie ma żadnego pliki rozszerzeniem .ipi. Nazwa tego pliku jest z resztą inna za każdym uruchomieniem instalatora. Jest to chyba jakiś plik tymczasowy, którego instalator nie potrafi utworzyć. Opisy występowania tego błędu można znaleźć w Internecie, ale nie znalazłem działającego rozwiązania.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/