Re: [WINNT] Youtube a ściąganie HD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Youtube a ściąganie HD
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Fri, 26 Jan 2018 01:39:46 +0100
Proces "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> zwrócił błąd:

> Dzięki. Pewnie bym skorzystał, ale znalazłem taki programik "4k Video
> Downloader". Bezpłatny i ściąga w HD.

Właśnie chciałem go zaproponować, ale mi winda padła, i musiałem się tym
zająć... Inne downloadery też ściągają, np. Free Download Manager 5 z
roku 2016 (akurat taki mam zainstalowany), czyli to nie jest jakaś
nowość.

Przypuszczam, że pisząc o nieściągających downloaderach miałeś na myśli
albo dodatek do przeglądarki (jak Video Download Helper), albo jakiś
naprawdę stary downloader.

Problem (od dawna) jest taki, że większe pliki YT przesyła w formacie
DASH, czyli nie istnieje w ogóle jeden plik do ściągnięcia. Jest ileś
tam plików z video, i jeden z audio. Downloadery większych plików
ściągają pliki po kawałku, a potem muxują wideo z dźwiękiem. Dodatki do
przeglądarek tak nie mogą. Dlatego np. Video Download Helper wyświetla
możliwość ściągnięcia pliku 1080p z adnotacją, że potrzebny jest
dodatkowo zewnętrzny "konwerter" (czyli program do muxowania, który w
tym wypadku jeszcze dorzuca znak wodny jak nie wykupisz pełnej wersji
VDH). Bez tego możesz ściągnąć tylko wersję 720p lub mniejszą, bo takie
są na serwerach YT.

Zmuxowane pliki ściągnięte różnymi downloaderami będą się różniły (inne
hashe), natomiast pliki "oryginalne", te w mniejszej rozdzielczości,
będą takie same, czymkolwiek je ściągniesz.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.