Re: [WINNT] PPTP na niestandardowym porcie - Mikrotik wewnątrz sieci pry

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] PPTP na niestandardowym porcie - Mikrotik wewnątrz sieci prywatnej
From: rePeter <no@spam.no>
Date: Tue, 23 Jan 2018 14:30:08 +0100
Tue, 23 Jan 2018 04:53:27 -0800 (PST)
hpmp.biuro@gmail.com   napisał(a):

> Siema
>
> Mam w biurze Mikrotika z uruchomionym serwerem PPTP.
>
> Biurowiec ma jeden publiczny adres IP, dlatego admin przekierował mi kilka
> portów,
> które mogę sobie wykorzystać dowolnie.
>
> Inaczej mówiąc - do swojego routera z serwerem PPTP mogę dostać się JEDYNIE
> portami
> niestandardowymi; przydzielono mi porty od 30000 do 30020.
>
> Chciałbym łączyć się tunelem PPTP z laptopa ze świata z biurem za pomocą
> portu - dajmy
> na to - 30010.

> [...]

Aby przekierować pakiety, trzeba wykonać na firewallu DNAT
W Mikrotiku IP->Firewall->NAT

Chain   dstnat
prot TCPIP
Dst. Port 30010

i jeśli przekierowanie ma być na komp wewnątrz sieci:
Action  dst-nat
To Addresses    IP wewnętrzne
To Ports 1723

lub jeśli przekierowanie na MT tylko inny port:
Action redirect
To Ports 1723

--
Piotr Grzegorzyca pozdrawia