Re: [WINNT] Jeszcze o iso z Vistą

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jeszcze o iso z Vistą
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Wed, 17 Jan 2018 17:13:55 +0100
Dnia Wed, 17 Jan 2018 16:50:49 +0100, Zocha napisał(a):

> Natomiast "sprawny OS" to pojęcie "nieostre". Jak sprawdzić czy system
> XP Pro jest "wystarczająco sprawny" z punktu widzenia maszyny wirtualnej
> użytej w celu zainstalowania na niej Visty Home Basic?
Miałem na myśli ten komp z skitrana Vistą - na niej mogło by się to nie
udać. Ale każdy inny sprawny komp da radę.

> Ponadto czy gdzieś jest opis jak taką mszynę wirtualną zainstalować?
Tak ale nie mam doświadczenia z windzianymi wersjami VM więc nie
doradzę. Z moich zabaw z VM na linuksie wiem że jak się to robi pierwszy
raz (a nawet drugi) to wcale nie jest proste :)
Używam Oracle Virtualbox, tu strona do zassania:
https://www.virtualbox.org
W skrócie:
1. Ściągasz program Virtualbox
2. instalujesz go i odpalasz, otrzymujesz frontend VM.
3. Definiujesz w nim konkretną maszynę wirtualną - jakie ma mieć
parametry, z jakich zasobów hosta korzystać, jakie peryferia podłączone.
4. Wskazujesz na wirtualnym napędzie CD/DVD tej maszyny i odpalasz
instalkę iso tego OS-a który chcesz zainstalować na VM.
5. bujasz się z dziwnymi rzeczami - przechwytywaniem myszy, korzystaniem
z danych z dysku macierzystego, rozdziałką i wielkością ekranu,
obecnością lub nie peryferiów jak wifi, ethernet, gniazda usb...:)

--
Jacek
I hate haters.