Re: [WINNT] Windows jako USŁUGA, nie jako system :)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows jako USŁUGA, nie jako system :)
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Mon, 11 Sep 2017 22:55:09 +0200
W dniu 2017-09-11 o 21:52, artiun pisze:
W dniu 2017-09-11 o 20:42, PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl pisze:
xyz pisze:
W dniu 09.09.2017 o 23:06, artiun pisze:

dobra.
Zgadzam się.
Powiedz mi jedno, dlaczego oni MS dzieli to na dostęp nie na aplikacje. Powinna być lista aplikacji z listą dostępu. Nie lista dostępu z listą aplikacji. Ergonomia i rozum pada na twarz. Jestem starej daty :)))

Na to nie odpowiem :(
Ja też jestem starszej daty, no może nie tak bardzo ale w DOS jeszcze skrypty bat`owe się pisało i nad wyciągnięciem jak największej ilości
pamięci (chyba to była Upper Memory) spędzało się długie godziny :p.
Czy to przypadkiem nie było w config.sys
DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS ?
tak sys był w config.sys, w autoexec .com i exe.
dwue warstwy, drivers i system. win.com takie było rozszerzenie dla win 2.0 :) Choć nie znam tego - dla mnie zaczęlo się od 3.11. Hercules młodszych nie łapał (mono), zresztą takie później miałem UX'y z latającym krzyżykiem. Co ciekawe później- bez przesady - był monitor VGA i drugi Hercules i dało się pracować na obu, choć nie równocześnie :)
Chyba, że o innym rodzaju pamięci mowa.
Nie ma na czym sprawdzić. Nie tylko o to chodziło. Miało zostać z 640 podstawy jak najwięcej. Cuda się robiło, a HIMEM był zaledwie początkiem. :)
Ktoś pamięta overlay :) Po co jak wymyślono DLL (ale to po czasie).
prehistoria - zaledwie 20 lat.
Nie trzymam się starych lat, jedynie rozsądku w interface, jakiejś spójności.

--
Artur