Re: [WINNT] Windows jako USŁUGA, nie jako system :)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows jako USŁUGA, nie jako system :)
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Sat, 9 Sep 2017 20:15:21 +0200
W dniu 2017-09-09 o 17:45, xyz pisze:

Tak jak to jest z Adobe Lightroom, jak ktoś nie ma firmy i na tym nie zarabia a tylko bawi się fotografią to takie coś jest zbyteczne.
Cena niestety pójdzie w górę bo tę infrastrukturę ktoś musi utrzymać;
sprzęt, prąd, ludzie a Ty uyserze masz to mieć gotowe do pracy w każdej chwili.
Wspomnianego softwaru nie używałem. Istotne jest dla mnie to co napisałeś dalej - wg powyższego cytuję "bo tę infrastrukturę ktoś musi utrzymać;
> sprzęt, prąd" I o to idzie, nic nie ma darmo.

Kolejna kwestia to bezpieczeństwo danych. Niby wszystko fajnie, operator
gwarantuje Ci jakiś poziom tego bezpieczeństwa ale ja nie mam 100% pewności że jak postawie serwer w chmurze, coś na nim porobię, zapiszę wyniki do pliku a następnie ściągnę je do siebie i skasuję VM`kę to czy ktoś inny nie uzyska do tych danych dostępu skanując sobie dysk blok po bloku. Przecież te dyski są wielokrotnego użytku, ja się samemu nie zabezpieczy to tak naprawdę nie wiadomo co jest pod spodem.
Dziś, nasze czasy zmuszają do zapisu danych w chmurze, lokalnie jest trudno. Dlaczego? Bo masz kur... płacić (to nie Twój sprzęt to wymusza, a oprogramowanie). Zazwyczaj korzystam z komórki w trybie offline. Ile trzeba się naszukać, żeby dało się notatkę zrobić (znaleźć lokalnie). API nie pozwala na zapis plików lokalnie - bzdura!!!

Jak już o danych mowa to teraz z innej perspektywy.
Mamy takie WinChmura ver. X zaprzestaję subskrypcji co będzie z moimi danymi, wszystkie ustawienia systemu/aplikacji?
Nie wiem - podejrzewam, że i tak zostaną :)
Czy będzie można uzyskać do nich dostęp np z Linuxa.
Tu nie ma różnicy, możesz wejść przed rezygnacją z win, to możesz i z linuxa poprzez http.
Aktualnie to podpinam dysk pod inny komputer i heja dnae lecą gdzie chcę.
Nie rozumiem, dlaczego taka kombinacja?

Nasuwa się jeszcze kilka innych pytań ale były pierwsze :)

Po to jest (jeszcze nie umarła) a grupa.

--
Artur