Re: [WINNT] Szybkość domowego Internetu (było: Internet przez FunBoxa ..

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Szybkość domowego Internetu (było: Internet przez FunBoxa ...)
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Tue, 5 Sep 2017 01:17:32 +0200

Użytkownik "User" <User@nospam.com> napisał w wiadomości news:59ad4dd9$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
Ponawiam zatem pytanie: co sprawdzić/zmienić/usunąć w systemie
laptopa żeby tę szybkość zwiększyć? Używam nadal Win XP Pro SP3
i oczywiście FunBoxa 2.0.

Czy były stosowane tzw. ulepszacze, np. program, który zmienia ustawienia, by net "szybciej" chodził? Na końcu krótko objaśnienie, dlaczego to ważne.
Zresetuj TCP/IP:
Pierwsze - daj "Napraw" połączenie - PPM na okonce WiFi w zasobniku, wybierz napraw i odczekaj, aż skończy, powinno do pół minuty około.
Następnie...
Wpisz w konsoli (okno "DOS") co następuje: (to z małpkami, bez pierwszego, który jest po to, aby przy przetwarzaniu wsadowym nie wychodziło echo na ekran, samych małpek wtedy też nie piszesz)
@echo off
@netsh int ip reset c:/nul
@netsh winsock reset
i restart kompa.
Szybciej i pewniej będzie, jeśli te trzy wiersze z małpkami zrobisz, jako skrypt - następująco: Najpierw, w otwartym oknie DOS piszesz COPY CON RESIP.BAT (może być RESIP.CMD, efekt będzie ten sam, nazwa też może być inna, byle miała właściwe rozszerzenie)
następnie wklejasz te trzy linijki, umiesz wklejać do okna DOS?
Następnie w nowym wierszu wstawiasz symbol CTRL-Z (jednoczesne naciśnięcie obu klawiszy, albo F6), co po naciśnięciu ENTER spowoduje zamknięcie edycji i zapisanie wsadu. Oczywiście, wyedytować go mozesz w dowolnym innym edytorze, byle miał te trzy linijki (tym razem z małpkami i wszystkie trzy), w kolejności, w jakiej je podałem. Wtedy uruchamiasz wsad i jak po kilku sekundach skończy, restartujesz komputer, aby wciagnęło dokonane zmiany. Teraz objaśnienie - kiedyś, gdy net był wolniejszy i systemy takowoż, oraz sprzęt słabszy i łacza mniej przepływne, to takie kombinacje mogły coś dać, Dzziś, po kilku godzinach szczegółowych prób stwierdzam, ze najszybciej i najpewniej, XP na stałym łaczu w kablówce chodzi z ustawieniami domyślnymi protokołu TCP/IP. A tak, oczywiscie, zbadałem to, po ulepszaczu na łaczu 120Mbps, potrafi pokazać transfer ponad 300 Mbps, co jest oczywiście bzdurą. A w rzzeczywistości transfer jest nawet o połowę wolniejszy, niż przed zmianą. I daleko częściej rwie, bo nagle np, odrzuci zbyt duży pakiet, każąc go nadawcy rozbić na mniejsze. A wtedy transmisja staje do czasu, aż jedna strona zawołą do drugiej "hej, jesteś tam?" i transfer znów ruszy na jakiś czas.

Ewentualnie co sprawdzić/zmienić w ustawieniach na stronie 192.168.1.1.?

Raczej to nie router... Ale jak chcesz i nie było w nim nic zmieniane, to zrób reset do ustawień fabrycznych (może żądać dodatkowego hasła do tej czynności). Jeśli było np., hasło zmieniane i nazwa sieci, itd, to warto te zmiany najpierw wynotować - niekiedy reset kasuje zmiany i trzeba je na nowo wprowadzić, z zapisków będzie łatwiej, chyba, że pamiętasz. Niektóre routery oferują zgranie konfigu do pliku, jak się do reszty pogubisz, to zgrany wcześniej konfig pozwoli szybko postawić go na nogi, co pozwoli uniknąć twardego resetu rutera. On jest na okoliczność, gdy się pogubisz i do tego stracisz dostęp do ustawień rutera, procedura powinna być w instrukcji. Duże ryzyko straty ustawień, jesli były zmieniane z fabrycznych na inne. Zobacz, czy router, bądź karta w kompie nie przegrzewa się (w skrajnych przypadkach może być czuć zapach rozgrzanego metalu, mocno charakterystyczny, wczoraj, jak mi się lap zgrzał i wywalił STOP 0x7F, dzień wcześniej z podobnego powodu 7A i 77, to takim mi wiało z otworów, mój Dell M4400 znany jest z tego, że się bardzo grzeje; odkurzyłem radiator i jest OK) - potrafi wtedy kucać mocno transfer, aż kucnie cały komputer (bądź router, jeśli to w nim problem - zawiesi się i trzeba go będzie ochłodzić, latem czasem dodmuchuję lapa dużym wiatrakiem z boku), jak jakiś zgrzany chip wystawi na którąś z szyn adresowych, czy danych, fałszywy bit, 0 zamiast 1 i odwrotnie. Wtedy nie pozostanie systemowi, o ile jeszcze będzie w stanie, powiedzieć na niebiesko "nie wstanę, tak będę leżał".
Tyle na razie, lecę kimać, robota czeka rano.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.