Re: [WINNT] Szybkość domowego Internetu (było: Internet przez FunBoxa ..

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Szybkość domowego Internetu (było: Internet przez FunBoxa ...)
From: rePeter <no@spam.no>
Date: Mon, 4 Sep 2017 21:30:58 +0200
Mon, 4 Sep 2017 14:57:26 +0200
"User" <User@nospam.com>   napisał(a):

> Nigdy wcześniej tak nie było, chociaż teraz łączę się przez
> kabel, a nie przez WiFi, więc teoretycznie powinno być szybciej.

Niekoniecznie.
Na szybkość ma wpływ zawsze najwolniejsze ogniwo w łańcuchu.
Nie wiem jakie masz parametry łącza i routera, ale zarówno Wifi jak i ethernet
masz prawdopodobnie szybsze niż samo łącze, więc zmiana na kabel niewiele daje.
(chyba że wifi było daleko, za przeszkodami, itp)
Sam router też ma określoną zdolność transferu. Bywały routery z Wifi i ETH
100Mbitów a
nie potrafiły przepuścić więcej niż 30-50Mbitów.

> Ponawiam zatem pytanie: co sprawdzić/zmienić/usunąć w systemie
> laptopa żeby tę szybkość zwiększyć? Używam nadal Win XP Pro SP3
> i oczywiście FunBoxa 2.0.

Jeśli w XP jest Monitor Zasobów, uruchom go i zobacz czy coś jeszcze nie
zapycha łącza.
Czy nie są ściągane jakieś uaktualnienia, etc. (posortuj według szybkości
transferu)

> Ewentualnie co sprawdzić/zmienić w ustawieniach na stronie 192.168.1.1.?

Neostrady i tego routera nie znam, nie wiem co można tam ustawić ale zwykłemu
userowi za
wiele nie pozwalają. Blokują dostęp do zaawansowanych ustawień swoich routerów.
Możesz zerknąć na ile ustawione jest MTU, to parametr z powodu którego pakiety
wysyłane
mogą być szatkowane na fragmenty zwalniając/przerywając transfer. Ale wątpię
aby był do
ustawienia od strony użytkownika.

A próbowałaś najzwyczajniej zadzwonić do Orange i poprosić o sprawdzenie łącza,
zdalnego zresetowania modemu albo ich końcówki itp.? Niekiedy problem leży w
jakiejś
biednej zdezorientowanej elektronice.

--
Piotr Grzegorzyca pozdrawia