Re: [WINNT] Letni offtop o XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Letni offtop o XP
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Mon, 7 Aug 2017 19:09:19 +0200
Roman Tyczka w news:c1pv6tfuzs4g$.dlg@tyczka.com
On Mon, 7 Aug 2017 16:40:37 +0200, 1634Racine wrote:
Bowiem chodzi o to, dlaczego *na* *stale* , *niezmiennie* ,   xp widzi
tylko  2.66 giga.
A wajchę 3GB przestawił?
http://dwf.blogs.com/beyond_the_paper/2009/04/enabling-3gb-switch-on-win
do ws-vista.html
dopytam:
i wszyscy, majac xp, i ok 4 giga ram-u teoret. widzialne, bawia sie
wlasnie  w taka partyzantke, by spod ppm w "moj komputer" widziec
*zawsze* cos  bardziej optymistycznego niz (jak w moim przypadku)
tylko 2.66 giga?  to  jest zabieg powszechny?
Nie wiem co robią wszyscy od XP, bo XP używałem blisko 10 lat temu i nie
pamiętam :-)
btw:
The author is correct in stating that this switch effects the virtual
address space. But the most recent comment is wrong, this switch has
nothing  to do with how RAM is utilized. Even without this switch a
system will be  able to make full use of 3GB or even more RAM, if it
can be provided. This  setting only effects the normal division of
virtual address space which is  totally independent of how RAM is
utilized.The setting has a downside and  should only be used when an
important application requires or will benefit  from the larger
virtual address space. It restricts the system cache which  will have
a negative influence on system performance. There are other issues  as
well. Larry Miller
Microsoft MCSA
Oki, wiem czemu służy lub ma służyć ta opcja, ale jak mi się zdaje po
czytaniu tej odnogi wątku szukamy rozwiązania dziwnego zachowania Twojej
instancji XP i chwytamy się wszystkiego w tym także strzelając na oślep
:-)

poza tym:
ta opcja jest opcja "specyficzna" i wymuszenie jest srednio bezpieczne -->
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff556232.aspx

mnie chodzi o rzecz mniej inwazyjna: CO pozera ram? jak to "wydetektowac".