Re: [WINNT] Letni offtop o XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Letni offtop o XP
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Mon, 7 Aug 2017 18:25:13 +0200
On Mon, 7 Aug 2017 16:40:37 +0200, 1634Racine wrote:

> dopytam:
> i wszyscy, majac xp, i ok 4 giga ram-u teoret. widzialne, bawia sie wlasnie
> w taka partyzantke, by spod ppm w "moj komputer" widziec *zawsze* cos
> bardziej optymistycznego niz (jak w moim przypadku) tylko 2.66 giga?  to
> jest zabieg powszechny?

Nie wiem co robią wszyscy od XP, bo XP używałem blisko 10 lat temu i nie
pamiętam :-)

> [...]
> to do with how RAM is utilized. Even without this switch a system will be
> able to make full use of 3GB or even more RAM, if it can be provided. This
> setting only effects the normal division of virtual address space which is
> totally independent of how RAM is utilized.The setting has a downside and
> should only be used when an important application requires or will benefit
> from the larger virtual address space. It restricts the system cache which
> will have a negative influence on system performance. There are other issues

Oki, wiem czemu służy lub ma służyć ta opcja, ale jak mi się zdaje po
czytaniu tej odnogi wątku szukamy rozwiązania dziwnego zachowania Twojej
instancji XP i chwytamy się wszystkiego w tym także strzelając na oślep :-)

--
pozdrawiam
Roman Tyczka