Re: [WINNT] Letni offtop o XP

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Letni offtop o XP
From: grapeli23 <grapeli23@googlemail.com>
Date: Sat, 29 Jul 2017 16:39:58 -0000 (UTC)
Dnia 29.07.2017 Roman Tyczka <noemail@because.no> napisał/a:
> Witam,
>
> Co chwilę pojawiają się tu wątki na temat ożywiania zombiego XP, a to
> drajwery, a to usługi, a to jakieś apki niezgodne, itd.
>
> Zastanawiam się co Was przy XPku trzyma? Dlaczego się z nim koniecznie
> chcecie męczyć? I nie, że polecam płatny upgrade do 10tki. Bardziej
> zastanawia mnie czemu nie zmigrujecie do Ubuntu lub Minta? XP jest
> technologicznie stary, nie kuma SSD, coraz więcej rzeczy w nim nie działa,
> spada bezpieczeństwo, szczególnie w internecie (nie wspiera szyfrowania TLS
> 1.2).
> [...]

Krążą opinie wśród "fachofców" że to ponoć najlepsiejszy system operacyjny.

W 2012/13 bawiłem się swoim AMD K6-2 300MHz. W ramach testów z Linuksem
sprawdziłem jak ten sprzęt będzie się sprawował z 32MB RAM-u.

Tu wideo z takiej sesji.
https://drive.google.com/uc?id=0BwO8xuhb9OwrOXE4RE04YVZVNlE&export=download
Zarejestrowane pod tymże sprzętem z pomocą recordmydesktop. Kodek
Theora, kontener ogg. Każdy player korzystający z ffmpeg to odtworzy
(VLC, Mpv, Mplayer).

Na 32MB + 42-60 w swapie, działające (ślimaczące się) Google Maps (wersja z
2013)
pod przeglądarką Surf (oparta na GTK Webkit). Xorg, dość mocno obciążający
screen
capturing - recordmydesktop, pppd, htop, shell (mksh), terminal - st, WM - dwm.