Re: [WINNT] Okno wiersza poleceń, właściwości, ustawienia bufora

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Okno wiersza poleceń, właściwości, ustawienia bufora
From: adam_l@poczta.onet.pl
Date: Thu, 8 Jun 2017 05:00:28 -0700 (PDT)
W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 11:25:12 UTC+2 użytkownik and napisał:

> W pisaniu bat-ów jestem dętka, więc nakieruj gdzie mam tam wklepać docelowy
> adres, domenę którą
> będę pingował.
Adres podajesz jako parametr BAT-a np: TEST.BAT www.onet.pl
lub popraw treść BAT-a np.
Na począstu dodaj linię: SET ADR=www.onet.pl
i w dalszej cześci zamień wszystkie wystąpienia  %1  (procent + cyfra 1)
na %ADR% (procent + ADR + procent )

> Rozumiem, że podgląd z godziną dopiero będzie możliwy w samym logu TXT, a w
> oknie wiersza poleceń w czasie rzeczywistym też będzie widoczna godzina
> danej linii?
Nie, jak widać są dwa ECHO. Pierwsze pisze na ekran, drugie skierowane do pliku.

> Załóżmy więc, że chcę pingować sobie onet.pl
> Jak więc będzie wyglądał gotowiec, którego treść wkleję sobie do notatnika i
> zapiszę jako *.bat
> Rozwinięcie też potrzebuje odnośnie "tu wstaw kilka znaków o kodzie ASC 7"
> Dowolny podstawowy znak klawiaturowy?
Usuń z linii początkowe słowo REM (oznacza komentarz) i cały napis po słowie
ECHO zastąp kilkoma zaczkami o kodzie ASC równy 7. Tylko jak go wstawić? :(
Jeśli nie masz edytora zdolnego do tego, może tak:
Otwórz linie poleceń (CMD.exe). Napisz (bez czydzysłowiów) "echo " następnie
przytrzymaj lewy ALT i na klawiaturze numerycznej wciśnij raz 7 i puść ALT.
Wypiszą się znaki ^G  ,dopisz dalej " > abc.txt"
Powstały plik abc.txt otwórz w windowsowym Notatniku - plik zawiera jeden
znaczek o kodzie 7 w postaci małej kropki. Zaznacz go, skopiuj (ctrl+C). Otwórz
do edycji test.bat i normalnie wklej kilka razy w odpowienim miejscu.

Adam